BUX 41,906.58
0.00%
BUMIX 3,960.45
0.00%
CETOP20 1,960.74
0.00%
OTP 10,580
0.00%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
ZWACK 17,500
0.00%
0.00%
ANY 1,640
0.00%
RABA 1,165
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
OPUS 193.2
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,834
0.00%
0.00%
ALTEO 2,390
0.00%
0.00%
0.00%
EHEP 1,645
0.00%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
GOPD 9,020
0.00%
OXOTH 3,700
0.00%
0.00%
NAP 1,226
0.00%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Több mint 6000 milliárd dollárt költött Kína az Új Selyemútra

Kína több mint 6 milliárd dollárt fektetett be eddig a Selyemút Gazdasági Övezet program keretében – közölte egy Tbilisziben kedden megnyílt fórumon a kínai kereskedelmi miniszterhelyettes.

Cuan Ke-min 60 ország küldöttei előtt azt mondta, hogy az elmúlt években kínai cégek és vállalkozók több mint 6 milliárd dollárt fektettek be külföldi országokban a kereskedelmet élénkítő utak és vasutak építésébe. A kínai miniszterhelyettes szerint „a Selyemút kezdeményezés célja nyílt és szabad gazdaságok megteremtése a világban”.

A kedden megnyitott tbiliszi fórumon 60 ország több mint 2 ezer küldötte vesz részt, köztük 1100 üzletember. A tanácskozáson jelen van egyebek között Volodimir Hrojszman ukrán és Pavel Filip moldovai miniszterelnök, Karl Erjarec szlovén miniszterelnök-helyettes, külügyminiszter, Ahmet Arslan török közlekedési, tengerészeti és hírközlési miniszter, az Ázsiai Fejlesztési Bank (ADB) és az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) egy-egy alelnöke.

A Tbiliszi Selyemút Fórum résztvevői
Forrás: AFP

A Kína által 2013-ban útjára indított Egy Övezet – Egy Út (Új Selyemút) Kezdeményezés kereskedelmi infrastruktúra fejlesztési program két fő részből áll, a Selyemút Gazdasági Övezet és a 21. Századi Tengeri Selyemút programokból. A kezdeményezés a világ lakosságának hatvan százalékát felölelő és a világ termelésének egyharmadát adó régiókat foglalja magában.

Magyarország az Új Selyemút egyik állomásaként a középső szárazföldi és a déli vasúti útvonalon helyezkedik el. Az utóbbi a Tengeri Selyemút egyik célállomásához, a görögországi Pireusz kikötőhöz csatlakozik és ezt az összeköttetést javítja a Budapest-Belgrád vasúti beruházás.

A magyarországi szakaszra – a Soroksár és Kelebia közötti, 152 kilométer hosszú vasútvonalra – vonatkozó tervezés-kivitelezés beszerzési eljárás részvételi felhívása hétfőn jelent meg a MÁV honlapján, valamint a hirdetményt feladták az Európai Unió Hivatalos Lapjában – tájékoztatott hétfőn a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. A Budapest-Belgrád vasútvonal szerbiai szakaszának felújítása pedig kedden ténylegesen megkezdődött.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek