Magyar gazdaság

Növelni kellene a hazai vállalkozások számát a kiskereskedelemben

A Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ) szerint haladéktalanul vissza kell fordítani azt a folyamatot, amelyben évek óta csökken a magyar vállalkozások piaci jelentősége a kiskereskedelemben.

Minden eszközre szükség van ahhoz, hogy megállítsák a kisebb hazai cégek számának csökkenését az 50 hónapja folyamatosan bővülő szektorban – nyilatkozta Neubauer Katalin a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség (MNKSZ) főtitkára a Magyar Időknek . A szövetségnél úgy vélekednek, a hazai védelme nélkül tovább csökken a magyar termékek disztribúciója, lassan eltűnnek a regionális és tradicionális ízek.

Forrás: AFP

A főtitkár a lap csütörtöki számában kifejtette: folyamatosan koncentrálódik a piac, hátrányban vannak viszont a kevésbé tőkeerős kisvállalkozások, amelyek közül tavaly 4600-an szüntették be működésüket. Különösen vidéken a helyi boltok árbevétele csökken, kiadásaik pedig nőnek, a munkaerőhiány miatt hatalmas nehézségekkel küzdenek a kicsik, mert hiába történt ágazati szinten átlagosan 15 százalékos béremelés, képtelenek versenyezni a diszkontok bérajánlatával.

Többször felhívtuk a kormány figyelmét arra, hogy a védhető és vállalható pozitív megkülönböztetés, a kereskedelmi tevékenységet folytató vállalkozásoknak szóló célzott pályázati rendszerek kialakítása nélkül el fognak fogyni a hazai szereplők a területről

- emelte ki Neubauer Katalin. Hozzátette: ezért javaslatot tettek például az energiahatékonyság növelése érdekében a hűtőberendezések csereprogramjára, vagy a humán erőforrás fejlesztését és a bérfelzárkóztatást, a diákok, nyugdíjasok foglalkoztatását elősegítő pályázatokra.

MNKSZ cégek
Kapcsolódó cikkek