BUX 52,349.65
-1.45%
BUMIX 4,308.05
-0.83%
CETOP20 2,491.96
-0.32%
OTP 17,690
-1.61%
KPACK 8,300
-2.35%
0.00%
-3.53%
-0.51%
-0.91%
ZWACK 16,500
0.00%
0.00%
ANY 1,550
0.00%
RABA 1,370
+0.74%
0.00%
-0.35%
0.00%
0.00%
+0.91%
-0.72%
-3.22%
-0.98%
-2.97%
OTT1 149.2
0.00%
0.00%
MOL 2,652
-0.30%
-0.66%
ALTEO 2,320
+0.43%
0.00%
-0.40%
EHEP 1,645
-2.66%
-1.25%
-3.11%
MKB 1,972
0.00%
-0.55%
+0.12%
-11.50%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
0.00%
+2.91%
+0.62%
+1.64%
-1.76%
NUTEX 15.46
-1.78%
GOPD 12,800
-0.78%
OXOTH 4,572
-0.82%
-3.57%
NAP 1,780
-1.49%
0.00%
-1.34%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Gyilkos koktélt kevertek a gyártóknak

Nehéz helyzetbe csöppentek az autógyártók: egy EU-s rendelet miatt vissza kell szorítaniuk az új gépjárművek szén-dioxid-kibocsátását, ellenkező esetben ugyanis büntetést kaphatnak, közben pedig márciusban kevesebb személygépjárművet tudtak értékesíteni, mint egy évvel korábban.

Zsinórban a hetedik olyan hónap volt a március, amikor csökkentek az európai autóeladások – derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) közleményéből. Az elmúlt hónapban 1,722 millió új személygépjárművet regisztráltak az Európai Unióban, 3,9 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

Bár Dániában éves összevetésben 33,2 százalékos, Romániában pedig 20,8 százalékos növekedést könyveltek el, az összes nagy európai gazdaságban keresletcsökkenést mértek – Olaszországban 9,6, Spanyolországban 4,3, az Egyesült Királyságban 3,4, Franciaországban 2,3, Németországban 0,5 százalékkal zsugorodott az eladott autók száma. Az év első három hónapjában az EU-ban 3,3 százalékkal kevesebb személygépjárművet értékesítettek, mint 2018 azonos időszakában.

Fotó: AFP

Az üzemanyag-fogyasztási és a károsanyag-kibocsátási új uniós tesztelési módszer szeptemberi bevezetése is nehezítette a gyártók dolgát. Az EY tanácsadó cég jelentése szerint „a borús gazdasági környezet, az egyre csak húzódó Brexit-vita és a politikai kockázatok fényében a közeljövőben nem várható fellendülés az autóeladások számában”. Az ACEA becslései szerint az idén összességében kevesebb mint egyszázalékos növekedés várható.

A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható

Kapcsolódó cikkek