BUX 43,813.86
+0.80%
BUMIX 3,766.44
-0.91%
CETOP20 1,824.74
0.00%
OTP 9,150
+2.46%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
0.00%
-2.29%
-0.99%
ZWACK 17,400
0.00%
0.00%
ANY 1,545
+0.32%
RABA 1,125
-0.88%
+0.99%
-0.32%
-0.66%
-2.33%
-0.52%
0.00%
-1.25%
0.00%
-0.30%
OTT1 149.2
0.00%
-1.33%
MOL 2,920
+0.69%
DELTA 38.95
+0.39%
ALTEO 2,750
-1.08%
0.00%
+0.11%
0.00%
0.00%
+0.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-2.05%
0.00%
0.00%
SunDell 45,800
0.00%
0.00%
+2.54%
-3.57%
0.00%
-2.69%
+0.42%
GOPD 12,400
0.00%
OXOTH 3,490
0.00%
0.00%
NAP 1,192
-3.09%
0.00%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Magyar gazdaság

Tíz éven belül minden második busz környezetbarát lehet

A Zöld Busz Program azért is fontos, mert a klíma és a természet védelme mellett a magyar buszgyártás megerősítését is szolgálja.

Magyarországon az energia ügye és a természet védelme egyaránt jóléti, gazdasági és nemzetbiztonsági kérdés – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára.

Schanda Tamás az energiatakarékossági világnapon tartott rendezvényen közölte: a hagyományos energiaforrások várható kimerülése miatt fontos az energia gazdaságos és környezetkímélő előállítása, azaz például a Paks II. beruházás.

Hangsúlyozta, hogy a kormány elkötelezett a teremtett világ, a környezet védelmének ügyében, éppen ezért alkotta meg a Klíma- és Természetvédelmi Akciótervet, amelyben nyolc pontban foglalta össze milyen lépésekre van szükség ahhoz, hogy 2030-ra a Magyarországon előállított energia 90 százalékban szén-dioxid-mentes legyen.

Az akcióterv pontjai között szerepel például, hogy környezetbaráttá alakítják a Mátrai Erőművet, a következő egy évtizedben meghatszorozzák a naperőművek kapacitását.

Utóbbi azért fontos, mert hozzájárul a rezsicsökkentés eredményeinek megvédéséhez, segítségével olcsó, innovatív energiát biztosítanak a magyar családoknak – mondta. Egyebek mellett kedvezményes hitellel támogatják a háztartások napelemes áramtermelését – tette hozzá az államtitkár.

Közölte, 2022-ig 3 ezer, 2030-ig legalább 6 ezer megawatt napenergia-termelő kapacitás üzembe állítását tervezik, kiemelten az egyéni fogyasztóknál, valamint a nagyméretű, erőművi energiatermelés területén.

Salgótarján, 2019. április 15.
MTI/Komka Péter

Schanda Tamás elmondta, az akcióterv tartalmazza még legalább 1 millió okos fogyasztásmérő telepítését is, hogy a villamosenergia-fogyasztást minél többen tudják szabályozni, ezzel is csökkentve a szükségtelen energiafelhasználást és a kiadásokat.

A kormány továbbra is támogatni fogja az olcsó elektromos autók megjelenését és használatát, amelyhez hozzátartozik a töltőhálózat fejlesztése is. Kiemelte a Zöld Busz Programot, amelynek lényege, hogy azokon a településeken, ahol a lakosság száma meghaladja a 25 ezret, 2022-től már csak elektromos buszt lehet üzembe helyezni.

Az államtitkár szerint mindez azt jelenti, hogy tíz éven belül a nagyvárosokban minden második busz környezetbarát lesz.

A Zöld Busz Program azért is fontos – mondta Schanda Tamás -, mert a klíma és a természet védelme mellett a magyar buszgyártás megerősítését is szolgálja.

A nyolcpontos akcióterv részét képezi még, hogy a multinacionális cégektől elvárják a környezetbarát technológiák alkalmazását, a kis- és középvállalkozásokat pedig 32 milliárd forinttal támogatják, hogy a saját energiafogyasztásukat helyben elérhető, megújuló energiaforrással váltsák ki legalább részben.

Schanda Tamás elmondta, a kormány azért dolgozik, hogy Magyarország 2050-re klímasemleges gazdaságú országgá váljon, a cél eléréséhez mintegy 50 ezer milliárd forintra van szükség.

Meggyőződésünk, hogy ezt a pénzt nem lehet a magyar családokkal kifizettetni. Azoknak kell állniuk a számlát, akik a bajt okozták: a klímaszennyező cégeknek és országoknak

– fogalmazott az államtitkár. Kiemelte, a kormány mindent megtesz azért, hogy a klímavédelmi célokat az ország továbbra is az uniós átlagot legalább 2 százalékponttal meghaladó gazdasági növekedés mellett tudja elérni.

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek