Magyar gazdaság

A koronavírus a gumiszervízeseket sem kímélte

A válaszadók 78 százaléka számolt be ugyanis arról, hogy csökkent a forgalma a tavaszi lezárások idején.

Csökkent a gumiszervizek forgalma a tavaszi lezárások idején, harmaduk pedig még ennél is gyengébb eredményre számít az őszi szezonban – derült ki az Apollo Vredestein Kft. friss kutatásából, melynek keretében hazai gumiszervizeket kérdeztek tapasztalataikról.

Párhuzamosan a vásárlókat is megkérdezték, többségük sem az árakban, sem a kiszolgálás sebességében nem számít változásra, pedig ez utóbbit – a pontos, várakozás nélküli gyors munkát – tartják az egyik legfontosabbnak a fertőzés elkerüléséhez.

A járvány okozta kihívásokra a műhelyek is reagáltak:

  • 35 százalékuk csak előzetes bejelentéssel fogadott ügyfeleket,
  • több mint 80 százalékuk helyezett ki kézfertőtlenítőt,
  • és közel ugyanilyen arányban tették kötelezővé a szabadban történő várakozást.
  • Fotó: VG / Móricz-Sabján Simon

    A gumisok számára azonban a legnagyobb kihívást az árképzés jelenti. A műhelyek közel fele számolt be arról, hogy annak ellenére nem emelt árat, hogy erre megítélésük szerint szükség lett volna.

    A válaszadók 78 százaléka számolt be ugyanis arról, hogy csökkent a forgalma a tavaszi lezárások idején,

    miközben jellemzővé vált, hogy az autósok inkább az olcsóbb abroncsokat vették és szereltették fel az elmúlt időszakban. Emellett kiesést jelent számukra az is, hogy a korábban megszokottnál többen vásároltak az interneten abroncsot, és ezeket vitték a műhelyekbe felszereltetni.

    A téli átszerelési szezonra is a visszafogott várakozás a jellemző. A műhelyek harmada még a tavaszinál is gyengébb forgalomra számít.

    A gumiszervizek igyekeznek olyan újításokat bevezetni, amelyek segítik a járvány elleni védekezést

    - mondta el a felmérés kapcsán Mikolai Béla, az Apollo Vredestein szakértője.

    Szinte mindenhol biztosítják a kézfertőtlenítési lehetőséget, 30 százalékuk online bejelentkezési rendszer bevezetését tervezi, a vásárlói igényekre reagálva további 20 százalék saját webáruházat hozna létre. Az ügyfelek számára az is fontos, hogy a műhelyek fele, bár indokolt lenne, egyelőre nem tervez áremelést – fűzte hozzá a szakértő.

    A kutatásból az is kiderült, hogy a vásárlók harmada a járvány miatt kevesebbet ült autóba, közel 60 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy nyaralni sem volt az idén – vagyis a kitöltők saját bevallásuk szerint kevesebbet használták gépkocsijukat.

    A szervizeket felkereső ügyfelek döntő többsége (80 százalék) szerint a kiszolgálás sebessége nem fog változni a téli átszerelési szezonban, pedig legtöbben (66 százalék) éppen ezt, a várakozás nélküli gyors munkát tartják az egyik leghatékonyabb védekezésnek.

    koronavírus gumiabroncs gumiszervíz
    Kapcsolódó cikkek