A British American Tobacco (BAT) dohányipari cég bevétele tavaly 0,4 százalékkal, 25 milliárd 776 millió fontra csökkent, változatlan devizaárfolyam mellett a bevétel ugyanakkor 3,3 százalékkal nőtt.
A cég szerdán azt közölte, hogy a működési nyeresége 9 milliárd 962 millió font volt, 10,5 százalékkal nagyobb a 2019. évinél.
A cég bevétele a tradicionális dohánytermékek eladásából 1,1 százalékkal, 22 milliárd 752 millió fontra csökkent, a nem tradicionális dohánytermékek értékesítéséből származó bevétele ugyanakkor 14,9 százalékkal, 1 milliárd 443 millió fontra emelkedett. A cég azzal számol, hogy ez utóbbi kategóriába tartozó termékekből a bevétele eléri majd az 5 milliárd fontot 2025-ben.
A BAT tavaly 683 milliárd szál cigarettát értékesített, 4,6 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál, miközben Oroszországban, az Egyesült Államokban, Brazíliában, Törökországban és Bangladesben növelte az eladási számot.
A legnagyobb európai dohánygyártó idén a globális dohánypiac mintegy 3 százalékos szűkülésére számít
és arra, hogy a bevétele 3-5 százalékkal, 26,55-27,06 milliárd fontra nő változatlan devizaárfolyamok mellett.
A BAT a magyar piacon a BAT Pécsi Dohánygyár Kft. révén van jelen, amely a Pécsi Dohánygyár felvásárlásával jött létre 1992-ben. A cég mintegy 900 alkalmazottat foglalkoztat a vállalat honlapja szerint. A BAT vállalatcsoport a világ több mint 180 országában van jelen, mintegy 53 ezer embert alkalmaz.