Európában a világjárvány előtt a távegészségügy és a telemedicina szolgáltatások még kevésbé voltak népszerűek, a szolgáltatók és a betegek is számos akadályba ütköztek, ha távolról szerettek volna egészségügyi szolgáltatásokat igénybe venni. A növekvő koronavírus fertőzöttség és a személyes ellátást korlátozó lezárások miatt az utóbbi másfél évben viszont nagyobb rugalmasságra volt szükség az egészségügyi ellátásban, ennek köszönhetjük a telemedicina szolgáltatások ugrásszerű fejlődését. Ma viszont már könnyen elérhetőek a telediagnosztika, telerehabilitáció, telediabetológia, telepszichiátria, telekardiológia szolgáltatásai.
Franciaországban tavaly március 23. és 29. között közel 500 ezer távkonzultációra került sor, a március előtti heti 10 ezer telekonzultációval szemben. Németországban a becslések szerint márciusban 19,5 ezer orvosi konzultáció zajlott a digitális platformokon, szemben a január és február havi 1700 távkonzultációval. Norvégiában a háziorvossal folytatott e-konzultációk aránya a március 2-8. közötti 5 százalékról a március 16-22-e közötti időszakra közel 60 százalékra emelkedett, és mindaddig magas számokat mutatott, amíg a többi országhoz hasonlóan nem került sor a korlátozó intézkedések enyhítésére.
A magyarok többsége telefonon lépett kapcsolatba az orvosával, a digitális megoldások használata ugyanakkor egyelőre még kevésbé volt jellemző a lakosságra