A Mol átadta a részben európai uniós támogatással megvalósult NEXT-E projekt keretében telepített utolsó, ötvenkilencedik elektromos töltőberendezését, így a Mol Plugee hálózat 170 tagúra bővült a régióban, hangzott el a sajtótájékoztatón.

A projekt teljes költségvetése 22,17 millió euró, melyek 85 százalékát 18,85 millió eurót az Európai Bizottság fedezett az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközön (CEF) keresztül.

Fotó: Kallus György / VG

A Mol továbbra is prioritásként kezeli az e-töltő-hálózatának fejlesztését, év végig 200-ra, 2025 pedig 500-ra emelkedhet a régióban az elérhető töltőinek a száma. Magyarországon a Mol Plugee hálózatnak 81 egysége van, közöttük 7 gyors- és 68 nagy teljesítményű villám, és 6 ultragyors töltő.

A fogyasztók várakozásai folyamatosan változnak a mobilitás tekintetében is, az elektromos autó forradalom gőzerővel zajlik, és ez a következő időszakban egyre inkább felgyorsul

– mondta Czikora Tamás, a Mol csoport mobilitási vezetője.

Fotó: Kallus György / VG

Hozzátette: a következő évtized kulcsfontosságú lesz az elektromos autók szempontból. Az autókra vonatkozó kibocsájtási szabályok szigorodnak, az EU kulcs régió lesz az e-autók fejlődése tekintetében 2050-re a karbonsemlegességnek fontos része lesz az alternatív üzemanyagok.

Kiemelte: Magyarországon 2018-ban 5 ezer zöld rendszámos autó volt, idén szeptemberben már a 35 ezrenél is többen használnak e-autót.

Tavaly már globálisan az értékesített autók 5 százaléka elektromos autó volt. Ahhoz, hogy ezeket az autókat használni lehessen a mindennapokban egy erős töltési struktúrát kell biztosítani az autósoknak.

Fotó: Kallus György / VG

2021 augusztusa volt az első hónap, amikor több hibrid és e-autót értékesítettek Európában, mint dízel autót, erről már Tóth-Fekete Róbert, a Mol csoport e-mobilitás és alternative fuels területének vezetője beszélt. Hozzátette:

egyre kevésbé lesz jellemző az e-autót használókra a hatótáv para. A hálózat amely létrejött 70 kilométerenként garantálja az elektromos autók töltési lehetsőgét.

Fotó: Kallus György / VG

A Mol 2017-ben csatlakozott a NEXT-E projekthez, amelynek célja, hogy a cseh határtól az Adriai-és a Fekete-tengerig kényelmes elektromos autózást biztosító töltőinfrastruktúra épüljön ki.