Tavaly 71 százalékkal nőtt az elektromos autók száma Magyarországon, így jelenleg már több mint 21 540 tisztán elektromos autó közlekedik az ország útjain 

– közölte a Jövő Mobilitása Szövetség.

A nyilvános elektromosautó-töltők száma 2021 első félévében 45 százalékkal nőtt, jelenleg 1627 darab engedélyköteles töltő üzemel az országban.

Télen megnő a fogyasztás

Hasonlóan a benzines és dízeles járművekhez az elektromos autók fogyasztása is emelkedik, így azonos útvonalon hosszabb töltési idővel kell számolni. Télen 7 fok alatt nagyjából 25-30 százalékkal csökkenhet az elektromos autók nyáron megszokott teljesítménye extrém hidegben (mínusz 7 Celsius-fok alatt) pedig akár 40 százalékot is eshet egy német egyetem kutatása szerint. Főként a hideg levegő miatt emelkedik meg a fogyasztás, illetve a téli guminak nagyobb a gördülési ellenállása, amit tovább növel a gyakran nedves, havas, szennyezett útburkolat. Mindez lassú tempóval kevésbé érhető tetten, de országúton és autópályán jelentős különbséget is jelenthet. Míg a hagyományos üzemű autók utastere a motor hulladékhőjével is fűthető, az elektromos autónál a fűtés is az akku kapacitását emészti.

Téli használat mellett az elektromosautó-töltés megkezdése előtt érdemes az akkumulátort úgy használni, hogy minél inkább megközelítse az akkumulátor az ideális töltési hőmérsékletet 

– javasolja a Jövő Mobilitása Szövetség. Ehhez egyebek közt az autó előfűtését ajánlják, amit szinte minden elektromos autón applikáción keresztül lehet intézni. Csatlakoztatott töltőkábellel külső áramforrásról fűthető fel az utastér és jégmentesíthető a szélvédő még elindulás előtt. Ha az autó éjjel a szabadban parkol és tölt, akkor az előfűtéssel együtt a töltést is érdemes a reggeli tervezett induláshoz igazítani – tették hozzá. Főleg a városon kívüli utak tervezésekor kell számolni a megnövekvő töltési idővel, és több tartalékot kell hagyni az akkuban a következő töltőhöz érés előtt.