Az utóbbi majdnem két évben a pandémia miatt jelentősen emelkedett a webáruházak forgalma, a piaci szereplők várakozásai szerint a kényelmi és biztonsági szempontok miatt a következő években is tovább nő majd az internetes vásárlások népszerűsége. 

A vásárlók igényeit egyre több vállalkozás igyekszik kiszolgálni, a kisebb webshopoknak szükségük van ehhez olyan logisztikai partnerekre, aki a raktározás, csomagolás, vagy akár a szállítás feladatait átvállalva segíti őket előnyhöz jutni az egyre élénkebb versenyben. Mint arról a Boxy Logisztikai Zrt. közleményében tájékoztatott, a vállalat  erre a növekvő igényre épít, a kis és közepes webáruházak és e-kereskedőket megcélozva professzionális "fulfillment" szolgáltatásával. 

Fotó: zoranm

Egy webáruház működtetése sok esetben igen összetett feladat, amelynek része például a raktározáson felül a leltározás, rendeléskezelés vagy adott esetben a visszáru kezelése is. A Boxy az árut a saját raktárából egészen a vevő ajtajáig segít eljuttatni – és teszi mindezt jóval gyorsabban, pontosabban és költséghatékonyabban, mint ahogy arra egy kis vagy közepes webáruház a saját forrásaival képes lenne. A szolgáltatást igénybe vevők így összpontosíthatnak a gyártásra, a kereskedésre, a vállalkozásuk növekedésére, miközben a Boxy felelős az operációért – foglalták össze a rendszer lényegét.

Üllőn már épül a cég raktára egy nagyjából akkora területen, mint a Nyugati pályaudvar. A tervezett 62 ezerből első lépésben 10 ezer négyzetméter készül majd el 2022 augusztusára. A későbbi teljes kapacitásával ez a létesítmény lesz a régió egyik legmodernebb és legnagyobb, minden igényt kielégítő telephelye. 

A robotizált raktár először a fővárost és az agglomerációt szolgálja majd ki, de a tervek szerint idővel az ország minden pontjára útnak indulhatnak innen a csomagok. 

A sikeres működéshez a jó elhelyezkedésű, automatizált raktár mellett kiváló informatikai háttérre is szükség van. 

Fotó: gremlin

„A szerteágazó és összetett feladatok miatt egy komplex informatikai beruházást kellett végrehajtanunk. Az új ügyfelekkel való együttműködés kiépítése során lényeges, hogy a webshopok szinkronizálni tudják törzsadataikat a Boxyval. Emellett elengedhetetlen a rendelés valós idejű követése a rendszerben, amiről az ügyfeleknek is információt kell adni. A raktárban az anyagirányítás, a szállításnál az útvonaltervezés, a diszpécserek, futárok adminisztrációja, majd a számlázás és az eredményszámítás is mind-mind komoly informatikai hátteret igényelnek.” – mondta el a fejlesztés kapcsán Táncsics András, a Boxy Logisztikai Zrt. vezérigazgatója, hozzátéve, hogy a szolgáltatás informatikai támogatásához az SAP legújabb felhőalapú szolgáltatáscsomagját vették igénybe.