Magyar ember ritkán kerül olyan befolyásos marketinges pozícióba mint Müller Kornél, aki az Unilevernél töltött be globális vezetői posztot. A szakember mintegy 21 év után döntött úgy, hogy otthagyja a multinacionális céget és a nagy múltú Törley Pezsgőpincészethez igazol.

A Törley Pezsgőpincészet a Világgazdaságnak arról számolt be, hogy Müller Kornél 2022. április elején csatlakozott a vállalat vezetőségéhez mint marketingért, értékesítésért és technológiáért felelős ügyvezető, Csekei Gábor pénzügyekért, controllingért és termelési folyamatokért felelős ügyvezető mellé. Müller Kornél az Unilevernél töltött több mint húsz éve során 13 évig élt külföldön a cég megbízásából, Rotterdamban és Londonban látta el vezetői feladatait. Mostani döntése azzal is jár, hogy visszaköltözik Magyarországra.

A cég közlése szerint Müller Kornél célja többek között, hogy a Törley Pincészet márkái tovább erősítsék pozíciójukat a pezsgő és bor, valamint az égetett szesz kategóriában is. Hozzátették: Kornél innovatív szemlélete kiválóan illik a Törley Pezsgőpincészet szellemiségéhez, mivel a cég életében mindig is fontos szempont volt, hogy élen járjon az újításokban, miközben megőrízte 140 éves hagyományait.

A Törleyt 1882. augusztus 1-jén, „Törley József és Társa” néven jegyeztette be Törley József  a budapesti cégbíróságon. A Törley pezsgők története így mintegy másfél évszázadra nyúlik vissza.

A Törley Holding 2005-ben jött létre. 2010-ben a Voilá és a Kölyök márkák, majd 2013-ban a François pincészettel összeolvadó György-Villa került a cégcsoporthoz. A Hungarovin átalakulásával létrejött Szent István Korona Pincészet is a csoport tagja lett ugyanebben az évben. 2014-ben a Hungaria Kft. is fúzióra lépett a Törley Kft.-vel. A vállalat ebben a formában a mai napig tartja piacvezető pozícióját Magyarországon.

A társaság tájékoztatása szeirnt, a százalékban kimutatható növekedések mellett számos sikert könyvelhetett el tavaly is a Törley Pezsgőpincészet. A Hungaria pezsgők szárnyalása 2021-ben is folytatódott, a termékcsalád eladási számai felülmúltak minden várakozást. A Hungaria Extra Dry Rosé pezsgő a Hungaria családban a második legkeresettebb termékké vált. A Törley Pezsgőpincészet megközelítőleg 5,4 százalékkal több pezsgő kategóriában elszámolt terméket értékesített, mint az azt megelőző évben. A belföldi piacon 8,3 százalékkal növekedett az eladott termékek mennyisége. A magasabb árkategóriájú termékek értékesítése olyan mértékben emelkedett 2021-ben, hogy nemcsak a 2020-as, hanem az elmúlt 5 év mindegyikét túlszárnyalta. Borértékesítésük 2021-ben 4,1 százalékkal növekedett. 

Fontos kiemelni, hogy a társaság a pezsgők több mint egyharmadát, a borok több mint felét külföldi piacokra készíti. A magyar pezsgő legfontosabb piacai Skandináviában, Kanadában és a Baltikum országaiban találhatók, de eljutnak olyan távoli helyekre is, mint Kína, Japán vagy Ghána és Nigéria.

Fotó: Kallus György / Világgazdaság