2019-óta lejtmenetben van az autóipar. Az utóbbi időben nemcsak a covid-járvány miatti termelés-, és keresletkiesés, hanem a csiphiány, és aztán az globális meglódulása is megtépázza a szektort. Magyarországon a forint euróhoz viszonyított árfolyama is rosszat tesz az eladásoknak – mondta aVG Podcastnak a Concorde Értékpapír privátbanki-üzletfejlesztési igazgatója. Nagy Bertalan szerint még tavalyhoz képest is 20 százalékos átlagos autóáremeléssel lehet számolni.

2021.11.18.  Nagy Bertalan, Concorde Értékpapír, privátbanki és üzletfejlesztési igazgatóFotó: Móricz-Sabján Simon / Világgazdaság
Fotó: Móricz-Sabján Simon / Világgazdaság


 Az év eleji eladási számokat még a tavalyi rendelések szépítették, ma már 12-14 százalékos THM-ekkel finanszírozzák az autókat a bankok, emellett a kocsik átárazódása is késleltetheti a cseréket. Persze a folyamatok a használt autók árára is hatnak, és a néhány éves kocsik is megdrágultak. Ez önmagában elősegíthetné a cseréket, de ha megnézzük az újautókon szereplő árcédulákat, akkor nem fognak sorban állni a négykerekűekért – mondta a szakember. Nagy Bertalan szerint a sorozatos áremelkedések, és a hosszú várakozási idők miatt drasztikusan esni fog az új autók iránti kereslet.

Keresse a VG Podcastot a kedvenc alkalmazásán!

Spotify: VG Podcast

Anchor: VG Podcast

Google Podcasts: VG Podcast

Radio Public: VG Podcast

Breaker: VG Podcast