Egyre borúsabbak a webáruházak kilátásai – hangsúlyozta a VG Podcastnak az GKI Digital vezető partnere. Madar Norbert szerint a nehezebb gazdasági helyzet az e-kereskedők látogatottságára is rányomja a bélyegét. Az árukeresővel közösen készített felmérésük szerint forgalomnövekedés tekintetében 2016 óta a leggyengébb első féléves teljesítményét produkálta a szektor. 

Önmagában a 14,5 százalékos növekedés nyilván nem rossz adat, de ha a havi eladásokat nézzük, akkor nagy csökkenés rajzolódik ki

 – hangsúlyozta Madar Norbert.

Smiling man at home shopping online,Smiling man at home shopping online
Fotó: GettyImages

Az elmúlt években extra lendületet adott a digitalizációnak a pandémia, a növekedésből a webáruházak is bőven kivették a maguk részét. 2020 első felében csaknem 44 százalékos volt a szektor forgalmának megugrása. Idén az első negyedévben az adóvisszatérítés és a nyugdíjprémium még hajtotta az eladásokat, de 

a második negyedévben az infláció, a háborús bizonytalanság, és a romló árfolyam miatti recessziós félelmek a hazai online kereskedelmi szektor valaha mért leggyengébb, mindössze 7 százalékos forgalomnövekedését hozták.


 

 


 

Az év egészében legfeljebb 8-10 százalékos növekedést várunk az online kiskereskedelmi forgalomban, a tranzakciók esetében pedig a stagnálás sem zárható ki tavalyhoz képest

 – értékelte az idei kilátásokat Madar Norbert. Hozzátette, miközben a webáruházak költségei már csak a megugró energiaárak miatt tovább emelkednek, a lakosság vásárlóereje csökken, így tehát az e-kereskedelmi szektorból is sok szereplő eshet majd ki.

Keresse a VG Podcastot a kedvenc alkalmazásán!

Spotify: VG Podcast

Anchor: VG Podcast

Google Podcasts: VG Podcast

Radio Public: VG Podcast

Breaker: VG Podcast