Ráse el-Haimában, a mesterséges Al Mardzsan-szigeten építik az Egyesült Arab Emírségek első magyar szállodáját.

A projekt mögött a cseh-magyar Preston társaság áll, amely saját tőkéből, Csehországban kibocsátott vállalati kötvények eladásából és a szállodaszobák értékesítéséből finanszírozza a Sun Beach Resort nevű beruházását.
A Preston vállalatot Filip Navrátil cseh üzletember és magyar társa, Hegyvári Bálint hozta létre.
Korábban évekig együtt dolgoztak a nemzetközi (elsősorban európai és ázsiai) pénzügyi piacokon. A Preston közel 8,5 millió dollárért vásárolta meg a mintegy tízezer négyzetméternyi területet az Al Marjan-szigeten,
a projekt teljes költsége eléri az 50 millió dollárt,
hozzávetőleg 20 milliárd forintot.
Mit kell tudni a helyszínről, ahol a magyar szálloda épül?
Rász el-Haima az egyik leggyorsabban fejlődő turisztikai központ az Emirátusokban. Ez elsősorban az előnyös elhelyezkedésnek köszönhető: a hegyek és a tengerpart alig egyórányi távolságra vannak egymástól. Nemrég bővült a vasúti hálózat, és egymás után húzzák fel hoteleiket a világ vezető szállodaláncai (Hilton, Rixos). Az amerikai Wynn Resorts nemrég jelentette be, hogy
itt nyitják meg az Egyesült Arab Emírségek első kaszinóját,
amely nagyobb lesz, mint a Las Vegas-i egységük.
Jövő nyáron már lehet szobát foglalni
A Sun Beach Resort építése jövő év elején indul, és a tervek szerint csupán egy évig tart. A nyár folyamán elkezdik értékesíteni a szobákat is. Ez elsősorban a moduláris építészeti megoldásnak köszönhető: az épület elemeit előre legyártják Lettországban, a helyszínen szinte csak egymásra építik az elemeket. Ennek a költséghatékony megoldásnak az alkalmazásával különösebb mélyépítészeti munkákra sem lesz szükség.
A szálloda üzemeltetését az Earth Hotels látja majd el.
A beruházók elsősorban az önfenntartó és ökocentrikus szemléletet valló, az úgynevezett avokádógenerációt, vagyis a kilencvenes évek után született fiatal utazókat, digitális nomádokat kívánják megszólítani. A komplexumot teljesen napjaink digitális nemzedékének igényeihez szabják, például
a szállodában a vendégek mindent egy applikációról intézhetnek majd el,
sőt azt is láthatják, hogy mennyi vizet és áramot használtak el az ott-tartózkodásuk során, vagyis láthatják, hogyan alakul az ökolábnyomuk a nyaralás alatt. Minden digitálisan történik, a tervek szerint még hagyományos értelemben vett recepció sem lesz. Nem lesz sorban állás, sem papírmunka és útlevél-ellenőrzés, a vendégek azonnal elfoglalhatják a szobájukat az okostelefonjuk segítségével.