Kiemelkedő éve volt a Volkswagen (VW) márkának tavaly a magyarországi újautó-piacon: a márkakereskedések 10 311 VW személyautót adtak el, 46 százalékkal többet, mint a megelőző évben – tájékoztatott az importőr Porsche Hungaria.

New cars from Volkswagen, 13 February 2019, Lower Saxony, Burgdorf: A car transporter with new Volkswagen cars of the Tiguan and Touran models travels along the B3 federal highway (slow shutter). Following a strong 2018, Volkswagen's core brand VW Passenger Cars delivered significantly fewer cars in January. Worldwide, 515,500 vehicles were delivered to customers in that month - 3.4 percent less than in the same month last year, as the company announced on February 13, 2019. Photo: Raphael Knipping/dpa (Photo by Raphael Knipping/picture alliance via Getty Images)
Fotó: Getty Images

Ezzel a wolfsburgi márka 9,2 százalékos piaci részesedéssel zárta 2022-t Magyarországon, és a harmadik helyen áll a márkák erősorrendjében.

A Volkswagen 13 ország több mint harminc termelési helyszínén gyártja, és mintegy 150 piacán forgalmazza járműveit. Tavaly 4,56 millió autót szállított ki világszerte.

A közlemény szerint a német autómárka következetesen halad a karbonsemleges mobiltáshoz vezető úton is: 2022-ben globálisan csaknem 330 ezer elektromos meghajtású járművet (BEV) adott át ügyfeleinek.

Tovább zsugorodik az újautó-piac itthon, ám ez a Toyotát nem hatja meg, újabb nagy dobásra készül

A világ vezető márkájának minden esélye megvan arra, hogy idén tovább erősítse pozícióját a magyarországi újautó-piacon. Új modellek érkeznek a hazai márkakereskedésekbe, egyre nagyobb hangsúlyt kapnak az elektromos kocsik, miközben az áraikat továbbra is az Ukrajnában zajló háború határozza meg.