BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Fillérre kiszámolták: akkorát ment az Audi Hungaria, hogy a márciusi fizetéssel 2,6 havi bónusz is jön a dolgozóknak

A nehezítő körülményeket figyelembe véve kivált remek számokat produkált az Audi AG, illetve a győri Audi Hungaria is, amely jókora bónusszal is jutalmazza a munkavállalóit. A bértárgyalásoknak azonban egyelőre nincs eredményük, a határidő pedig közeleg.

Miközben az Audi AG rekordbevétellel és rekord működési eredménnyel zárta a tavalyi évet, szép számokról számolt be az idén 30 éves jubileumát ünneplő Audi Hungaria is, amelynél viszont két hét maradt a bértárgyalások eredményes befejezésére.

Rekordmennyiségben termel az Audi Hungaria.
Fotó: Audi Hungaria

A magyar vállalat árbevétele 719 millió euróval (284,4 milliárd forinttal), adózott eredménye pedig 11 millió euróval (4,352 milliárd forinttal) nőtt 2022-ben – hangzott el az eredményeket bemutató éves sajtótájékoztatón Győrben.

Amikor 1993. április 21-én megvásároltunk egy telket, rajta egy félkész csarnoképülettel, annak a padlóján kutyatej virágzott, ma viszont a cégünk virágzik

– kezdte Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke. Kifejtette, hogy az eltelt három évtized a „haladásról és mesés fejlődésről” szólt, hiszen mára a teljes magyar kivitel 8 százaléka az Audinál készül: a világ legnagyobb motorgyárában 1 677 545 járműhajtás készült, míg a járműgyártásban 171 134 autó gördült le a gyártósorról, és még többre is képesek lennének, ha a külső környezet megengedné.

Nem félnek a BMW-től

A cég a magyar járműipar legnagyobb beruházója, tavaly 220 millió euró (87,9 milliárd forint) értékű beruházást hajtott végre, amivel a vállalat alapítása óta az összberuházás értéke elérte a 12,172 milliárd eurót (4865 milliárd forintot). Emellett a régió legnagyobb munkáltatójaként 11 957 munkatársat foglalkoztatott a tavalyi év végén, és ismét elnyerte a Magyarország legvonzóbb munkahelye címet.

Ennek tetejébe olyan jó évet zárt az Audi Hungaria, hogy a márciusi fizetéssel együtt 2,6 havi fizetéssel egyenértékű kiemelt teljesítményprémium is érkezik majd.

Arra már az újságírói kérdéseknél tértek ki, hogy a februárban megkezdett bértárgyalások egyelőre nem vezettek eredményre, ám Németh Kinga személyügyért és szervezetért felelős igazgatósági tag szerint a március 31-i határidőig megszületik az egyezség, és attól sem tart, hogy a Debrecenben létesülő BMW-gyár elszívná a munkavállalókat, mert nem történt így a Kecskemétere érkező Mercedesszel sem.

„A gyors bérmegállapodás jó, a megfontolt még jobb” – szólt hozzá a témakörhöz Alfons Dintner, aki a bónuszra is utalva kijelentette: méltányosan bánnak a munkatársakkal, az inflációs hatásokat is ellentételezték a bérekben, az a stratégiai kérdés viszont konszernszinten dől el, hogy a jövőben hány gyárat és hol üzemeltet a vállalatcsoport.

Semmi sem vész el, csak átalakul

Mindenesetre 2022-ben nemcsak az Audi Hungaria, hanem a Audi AG is parádésan teljesített: a német konszern rekordbevétellel és rekordszintű működési eredménnyel zárt.

 

„A Vorsprung 2030 stratégiánk megfelelő válaszokat ad még egymást átfedő válságok idején is – nyilatkozta Markus Duesmann, az Audi AG vezérigazgatója. – Az Audit a fenntarthatóságra összpontosítjuk, és szisztematikusan előmozdítjuk termékeink digitalizálását és villamosítását.”

Ezen témákról Győrben is ejtettek szót. 

Európa legnagyobb tetőre épített, 160 ezer négyzetméteres napelemparkja, valamint megújuló geotermikus hőenergia-felhasználás segítségével 2020 óta karbonsemlegesen működnek, és a keletkezett hulladék szinte száz százalékát hasznosítják

– például az Aluminium Closed Loop-projekttel, melynek keretében zárt körforgásba vezették az alumíniumot, jelentős mennyiségű nyersanyagot és szén-dioxid-kibocsátást takarítva meg. 

Az elektromobilitásra való átállás folytatódik: zajlanak az előkészületek az elektromos motorok következő generációjának (PPE, Premium Platform Electric), valamint az új, úgynevezett MEBeco (Modularer E-Antriebs-Baukasten, modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció) hajtások gyártására. 2024-ben megkezdődik a Cupra Terramar modell gyártása is, idén pedig létrejött egy önálló leányvállalat, az Audi Hungaria Ahead Kft., amely a pénzügy, IT és beszerzés területén kompetenciaalapú szolgáltatásokat kínál az egész Volkswagen konszernnek.

A miniszteri tárgyalások a normális ügymenet részei

Az újságírói kérdésekre válaszolva Alfons Dintner elmondta, hogy az Audi nem tervez beruházásokat az akkumulátorgyártás terén, és ugyan a Volkswagen konszern keres kelet-közép-európai helyszínt ilyen beruházáshoz, döntés még sincs, sőt, a folyamat lelassult. Elismerte, hogy a magyar kormányzat több tagjával is tárgyaltak a közelmúltban, ám ezt „normális ügymenetnek” minősítette.

A 2022-es számok egyértelműen szépek.
Fotó: Audi Hungaria

Patrick Heinecke, a vállalat pénzügy, IT, beszerzés és compliance területekért felelős igazgatósági tagja válaszaiban kifejtette, hogy a fejlesztés és a folyamatos költségoptimalizálás a jövő feladata, Robert Buttenhauser motorgyártásért felelős igazgatósági tag pedig elmondta, hogy minden más gyártónál ütemesebben állnak át az elektromosautó-gyártásra, 2032-ben kifut az utolsó belső égésű motor is, ugyanakkor az Euro 7-es szabvány 2025-ös bevezetése a teljes szektornak nehéz feladvány.

Az egyik ETO jó, a másik kevésbé

Elhangzott a sajtótájékoztatón az is, hogy az Audi Hungaria meghosszabbította számos támogatói szerződését, így például azokat, amelyeket a Győri Balettel és a Győri Filharmonikus Zenekarral, illetve a Győri Audi ETO női kézilabda-csapatával kötött. Megkérdezték, hogy az ETO férfilabdarúgó-csapatához is csatlakozik-e az Audi, amire Alfons Dintner igazgatósági elnök kitérően felelt: „Világos a támogatási struktúránk: nagy hangsúlyt fektetünk a befogadásra, a nők és a fiatalok támogatására. Ami e célokat szolgálja, azzal szívesen foglalkozunk, javaslatok pedig folyamatosan érkeznek.”

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.