„Folyamatosan adjuk át győri buszgyárunkban a Volánbusz Zrt.-nek az első Econell 18 Nexteket, a következő hetekben az ország több vármegyéjében összesen 47 vadonatúj csuklós Credobus fog forgalomba állni” – írja a közösségi oldalán a gyártó vállalat. 

 

Az új, 18 méteres Credobus modell alig két év alatt jutott el a gondolattól a 2021-ben bemutatott prototípusig, tavaly pedig újraindították az évek óta szünetelő magyar csuklósbusz-gyártást.

A mostani átadásokkal teljessé válik az elmúlt évek egyik legkomplexebb hazai járműfejlesztési projektje: újra magyar csuklós buszok állnak az utazók szolgálatába.

A csuklós és szóló modellek demojárműveit Győrben, Budapest agglomerációjában (Érd, Gödöllő, Szigethalom), valamint Szolnokon és Nyíregyházán összesen közel két hónapig tesztelte a Volánbusz, a járművezetők kifejezetten kedvező tapasztalatokról számoltak be.

Az Econell 18 Next a világ legkönnyebb, 18 méteres kategóriájú csuklós autóbusza. Saját tömege legalább 3 tonnával alacsonyabb a piaci átlagnál – a megszokott 17-18 helyett mindössze mintegy 14 tonna. A prototípus utasforgalmi tesztelésein mért valós üzemanyag-felhasználás más típusok átlagához képest 20 százalékkal is kedvezőbb volt. Ez buszonként évente legalább 2-2,5 millió forint közvetlen üzemanyag-megtakarítást és a szén-dioxid-kibocsátás mintegy 10 tonnás csökkenését eredményezi. 

Az Econell Next család midi, szóló és csuklós változatokban, dízel és elektromos hajtásopciókkal is rendelhető lesz. Az elektromos szóló modell 2023-ban, a csuklós várhatóan 2024-ben fog bemutatkozni.