Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője szerint „a K&H újabb nagy lépést tett az úgynevezett életmód-mobilapplikáció felé, ami messze több, mint egy hagyományos mobilbank”. Azoknak, aki jelenleg is aktívan használják a mobilbankot, nem szükséges ismét letölteni, az applikáció a közeljövőben automatikusan frissül.

 A mobilbank 2013-as bevezetése óta az elérhető funkciók száma fokozatosan hatvanra emelkedett. Fotó: Jászai Csaba / MTI

Megemlítette, hogy a K&H jelenleg futó mobilapplikációja az app store-okban a legjobbra értékelt mobilbank Magyarországon, a magas elégedettség annak is betudható, hogy a mobilbank 2013-as bevezetése óta az elérhető funkciók száma fokozatosan hatvanra emelkedett. A K&H innovációs vezetője Kate-re, a mobilbank személyes digitális asszisztensére utalva megjegyezte, hogy „előbb a bank költözött be a mobilokba, aztán a bankár is”. A folyamatosan változó, megújuló Kate-hez eddig mintegy 200 ezer kérdést intéztek az ügyfelek. A megkeresésekre szabatos magyarsággal igyekszik válaszolni a személyes digitális asszisztens, egyben pedig rávezeti az ügyfelet a megfelelő megoldást nyújtó funkcióra, erre azért van szükség, mert az applikáció ma már rendkívüli összetett. 

A mobilbank akkor jó, ha letisztult, modern felhasználói felületet ad, könnyen áttekinthető, és az ügyfél mindössze néhány klikkeléssel meg tudja oldani, végig tudja vinni a számára éppen időszerű folyamatot

– jelezte Vadócz Zsolt, a K&H digitalizációs vezetője.

Ma már természetes a mobilbankolás

Az eddig használt mobilbank a felhasználók mindennapjainak részévé vált. A mobilbanki applikáció olyannyira sikeres, hogy 2020 óta felhasználóinak száma megduplázódott, ma már 560 ezer K&H-s ügyfél használja napi szinten. 

A népszerűséget nyilván az is növeli, hogy a magyar piacon először érhető el olyan mobilbanki applikáció, amelynek a segítségével számos biztosítás is köthető, továbbá a hozzájuk tartozó dokumentáció, kárbejelentés és -utánkövetés is elérhető. Kedvező, hogy mind az öt globális pénzügyi szolgáltató elektronikus pénztárcájába lehet digitalizálni a K&H bankkártyáit.

Ezzel élnek is a felhasználók, hiszen a bankkártya-tranzakciók 23 százaléka már digitalizált kártyával, jelentős részük okosórával történik. Havonta másfél millió átutalást kezdeményeznek a bank ügyfelei, és ehhez elegendő számukra átlagosan másfél perc. Egy élet- vagy utasbiztosítás megkötése sem igényel többet öt percnél.

Az ügyfelek és a szakma is elismeri a bank újításait

A K&H innovációs aktivitását nem csupán az ügyfelek díjazzák, de a nemzetközi szaksajtó is. A szakma egyre több díjjal ismeri el a bank digitalizáció terén elért eredményeit. Az ügyfelek és a szakma kedvező megítélése és az applikáció gyakori használata ellenére a mobilbank 2023-ra kinőtte korábbi kereteit.

„Az innováció nem áll meg, a folyamatosan fejlődő fogyasztói igényeknek elébe kell mennünk” 

– mutatott rá Németh Balázs. Jelezte: a K&H belga anyabankja, a KBC többszörösen díjazott mobilbankjának tapasztalatait felhasználva a K&H csapata 2023 nyarára megalkotta az új generációs mobilbankot.

Azoknak, akik már aktívan használják a K&H mobilbankot, nem kell semmit tenniük, az applikáció automatikusan frissülni fog és minden korábban elmentett adat – így például a tranzakciótörténet vagy a partnerek is – változatlanul elérhető marad. Vadócz Zsolt szerint 

„azoknak, akik még nem használták a mobilapplikációt, már csak azért is érdemes letölteniük, mert egy világszínvonalú termékkel találkozhatnak”. 

Már első körben is beépül néhány új funkció a mobilbankba, és alaposan megváltozik a dizájn. Még áttekinthetőbb, mindenki számára könnyű eligazodást lehetővé tévő, modern felülettel találkozhatnak a felhasználók.

A júliusi Mobilapp újratöltve akció legizgalmasabb része azonban a szemnek láthatatlan, mert a mobilbankot működtető informatikai rendszer alapjaiban újul meg. Ez az új, szakszóval informatikai architektúra teszi ugyanis lehetővé, hogy a jövőben folyamatosan újabb és újabb összetett funkciók kerüljenek a mobilbankba.