BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Növekedett a bevétele, mégsem örülhet a Hell

Hiába növekedett a Hell Energy bevétele, nem volt elég ahhoz, hogy az első féléves adózott nyeresége megközelítse a tavalyi év hasonló időszakában keletkezett profitot.

Az energia- és üdítőitalokat gyártó Hell Energy Magyarország Kft. árbevétele a korábbi évek dinamikus növekedése után az idei első fél évben csak kismértékben emelkedett, míg a pénzügyi eredmény soron elkönyvelt, tetemes vesztesége miatt visszaesett az adózott nyeresége.

hell
Tetemes vesztesége volt a Hellnek az év első felében.
Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

A Hell Energy nettó árbevétele közel 4 százalékkal, 74,3 milliárd forintról 77 milliárd forintra emelkedett 2023 első hat hónapjában az előző év azonos időszakához képest. A korábbi évekhez képest

a lassabb növekedés oka, hogy a cég főbb piacain visszaesett a fogyasztás. 

Az értékesítés volumene a vizsgált időszakban éves szinten 14 százalékkal, 739 millió darabról 632 millióra csökkent – áll a Budapesti Értéktőzsde honlapján hétfőn közölt konszolidált beszámolóban.

Az üzemi tevékenység eredménye 59 százalékos éves emelkedést követően, 10,958 milliárd forintot ért el.

A pénzügyi eredmény soron a 2022 első felében elért 1,8 milliárd forint nyereség 5,1 milliárdos veszteségbe fordult át, így

az adózott eredmény 8,7 milliárd forintról 5,3 milliárd forintra esett vissza az első fél év végére.

A csoport konszolidált mérlegfőösszege a tavalyi év végéhez képest 8,2 százalékkal, 213,7 milliárd forintra nőtt június végére, a saját tőke pedig hasonló ütemű növekedést követően 55,123 milliárd forintra emelkedett.

A jelentés szerint az első hat hónapban folytatták a 2021-ben indult tízéves kötvényprogramból finanszírozott beruházásokat. A társaság az MNB Növekedési kötvényprogramjának keretében 67 milliárd forint névértékű zöldkötvényt bocsátott ki két éve.

A társaság fenntarthatósági stratégiájával összhangban az italportfólió 98 százalékában újrahasznosított alumíniumot használtak 2023 első felében.

A vállalat a beszámolójában

jelezte, hogy az alapanyag- és energiaárak emelkedése negatív hatással lehet a cég eredményességére. 

A kockázatok csökkentését a beszállítókkal és az energiakereskedőkkel kötött keretszerződésekkel igyekeznek mérsékelni.

A menedzsment várakozása szerint 2023 és 2026 között tovább bővül az energiaitalok globális piaca, a piaci koncentráció folytatódik.

A Hell Energy száz százalékban magyar márkaként 2006-ban jött létre. A vállalat az energiaital-gyártók közt 2010-re Magyarországon piacvezető lett, nemzetközi téren pedig – mára több mint 50 országból álló exportpiaccal – meghatározóvá vált. Az energiaital-piacon Magyarországon kívül Bulgáriában, Romániában, Bosznia-Hercegovinában, Szlovákiában, Horvátországban, Görögországban és Cipruson is piacvezető. A társaság 2011 nyarától a saját tulajdonú üzemében gyártja a termékeit – írta meg az MTI.

Magyarország egyik legnagyobb adózója lett a Hell

Az energiaital-gyártó a központi költségvetésbe befizetett adóval, valamint a dolgozóknak nyújtott bér- és bér jellegű juttatásokon keresztül az egyik legtöbb pénzt fizette be az államkasszába az elmúlt több mint tíz évben. A márka exporttevékenysége egyre erősebb, már majdnem hatvan országban van jelen a Hell energiaital a boltok polcain. Indiában még piacvezető pozíciót is el tudott érni az alumíniumdobozos italok szegmensében.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.