Az energia- és üdítőitalokat gyártó Hell Energy Magyarország Kft. árbevétele a korábbi évek dinamikus növekedése után az idei első fél évben csak kismértékben emelkedett, míg a pénzügyi eredmény soron elkönyvelt, tetemes vesztesége miatt visszaesett az adózott nyeresége.

hell
Tetemes vesztesége volt a Hellnek az év első felében.
Fotó: Vémi Zoltán / Világgazdaság

A Hell Energy nettó árbevétele közel 4 százalékkal, 74,3 milliárd forintról 77 milliárd forintra emelkedett 2023 első hat hónapjában az előző év azonos időszakához képest. A korábbi évekhez képest

a lassabb növekedés oka, hogy a cég főbb piacain visszaesett a fogyasztás. 

Az értékesítés volumene a vizsgált időszakban éves szinten 14 százalékkal, 739 millió darabról 632 millióra csökkent – áll a Budapesti Értéktőzsde honlapján hétfőn közölt konszolidált beszámolóban.

Az üzemi tevékenység eredménye 59 százalékos éves emelkedést követően, 10,958 milliárd forintot ért el.

A pénzügyi eredmény soron a 2022 első felében elért 1,8 milliárd forint nyereség 5,1 milliárdos veszteségbe fordult át, így

az adózott eredmény 8,7 milliárd forintról 5,3 milliárd forintra esett vissza az első fél év végére.

A csoport konszolidált mérlegfőösszege a tavalyi év végéhez képest 8,2 százalékkal, 213,7 milliárd forintra nőtt június végére, a saját tőke pedig hasonló ütemű növekedést követően 55,123 milliárd forintra emelkedett.

A jelentés szerint az első hat hónapban folytatták a 2021-ben indult tízéves kötvényprogramból finanszírozott beruházásokat. A társaság az MNB Növekedési kötvényprogramjának keretében 67 milliárd forint névértékű zöldkötvényt bocsátott ki két éve.

A társaság fenntarthatósági stratégiájával összhangban az italportfólió 98 százalékában újrahasznosított alumíniumot használtak 2023 első felében.

A vállalat a beszámolójában

jelezte, hogy az alapanyag- és energiaárak emelkedése negatív hatással lehet a cég eredményességére. 

A kockázatok csökkentését a beszállítókkal és az energiakereskedőkkel kötött keretszerződésekkel igyekeznek mérsékelni.

A menedzsment várakozása szerint 2023 és 2026 között tovább bővül az energiaitalok globális piaca, a piaci koncentráció folytatódik.

A Hell Energy száz százalékban magyar márkaként 2006-ban jött létre. A vállalat az energiaital-gyártók közt 2010-re Magyarországon piacvezető lett, nemzetközi téren pedig – mára több mint 50 országból álló exportpiaccal – meghatározóvá vált. Az energiaital-piacon Magyarországon kívül Bulgáriában, Romániában, Bosznia-Hercegovinában, Szlovákiában, Horvátországban, Görögországban és Cipruson is piacvezető. A társaság 2011 nyarától a saját tulajdonú üzemében gyártja a termékeit – írta meg az MTI.

Magyarország egyik legnagyobb adózója lett a Hell

Az energiaital-gyártó a központi költségvetésbe befizetett adóval, valamint a dolgozóknak nyújtott bér- és bér jellegű juttatásokon keresztül az egyik legtöbb pénzt fizette be az államkasszába az elmúlt több mint tíz évben. A márka exporttevékenysége egyre erősebb, már majdnem hatvan országban van jelen a Hell energiaital a boltok polcain. Indiában még piacvezető pozíciót is el tudott érni az alumíniumdobozos italok szegmensében.