Az ország egyik legjobb adófizetői moráljával rendelkezik a Hell cégcsoport: 2010-től 2022-ig az áfán túl összesen 32,8 milliárd forint adót fizetett be a központi költségvetésbe. Emellett 37,9 milliárd forint bért és bér jellegű költséget fizetett ki a munkavállalóinak, miközben ugyanebben az időszakban ezeknek az összegeknek kevesebb mint 8 százalékát vették ki osztalékként a magyar tulajdonosok. A vállalat nyereségének többi részét visszaforgatták fejlesztésekbe.
A lelkünknek az esik a legjobban, amikor egy magyar ember külföldön összefut a termékünkkel, és a magáénak érzi. Merthogy szerencsére igencsak könnyen lehet már külföldön is találkozni velünk, hiszen közel hatvan országba exportálunk. Ez meglátszik a pénzügyi adatokon is, mivel a forgalom legnagyobb része exportból származik. Ez nemzetgazdasági szempontból nagyon fontos eredmény, mert a külföldről származó bevételt is Magyarországon fektetjük be
– mondta a Hell gyártásért és ellátási láncért felelős ügyvezetője, Csereklye Barnabás. Hozzátette, hogy a cég már több országban is piacvezető.
A Hell tárgyi eszközállománya, a szikszói a 80 milliárd forintos kapacitásbővítő beruházásával együtt a 2023-as tervek szerint megközelíti a 200 milliárd forintot. A cég az elmúlt három év nehéz világgazdasági környezetében építette fel Magyarország első alumíniumdobozos tejeskávéüzemét. A múlt év végén a Hell cégcsoport 1369 főt foglalkoztatott.
Új cégek költöznek Szikszóra, 400 millióból épült nekik ipari parkA beruházáshoz vissza nem térítendő támogatást nyert el a település. |
A tulajdonosok lokálpatrióta szemléletét tükrözi, hogy az italgyártáson túl olyan fejlesztési értékteremtő projektek is a cégcsoport nevéhez fűződnek, mint az Avalon Park vagy az Avalon International School, amelyek Miskolc városát és az egész régiót gazdagítják és teszik vonzóbbá
– mondta Csereklye Barnabás. Szerinte a Hell egykori energiaital-gyártóból mára egy magas fokon vertikálisan integrált és termékportfóliójában diverzifikált, az alkoholmentes italok nemzetközi gyártójává vált. A 2019-ben bevezetett Hell Ice Coffee termékcsalád öt országban ért el piacvezető pozíciót. Az ügyvezető hozzátette, hogy a cégcsoport az egyik legnagyobb tejfelvásárló és exportőr Magyarországon. 2022-ben 20 millió liter tejet vásároltak a jegeskávétermékeikhez, ez a következő három-öt évben elérheti a 80-100 millió litert is.
A cégcsoport elkötelezett a fenntartható fejlődés iránt. Ennek megfelelően a saját italdobozgyáruk megépítése előtt letették voksukat az alumíniumdoboz mint csomagolás mellett, mivel ez az egyetlen olyan környezetbarát italcsomagolás, amely 100 százalékban és végtelenszer újrahasznosítható, minőségvesztés nélkül.
Szabari József, a Hell értékesítésért felelős ügyvezetője szerint mindaz, amit elértek az elmúlt években, a tehetség és a szorgalom diadala.
Csakis a fogyasztóinknak akarunk megfelelni, hiszen mindent nekik köszönhetünk. A legjobb exportvezérelt vállalat vagyunk az országban, a céges kultúránk pedig kellőképp inspirálja az egyéni és a csapatteljesítményt is
– mondta.
A Hell életében az az egyik legfontosabb értékesítési irány. Ma már olyan távoli országokba is eljutnak a cég termékei, mint India. A világ legnépesebb országába 2018-ban lépett be a márka, és alig öt év alatt, idén májusra piacvezető lett az energiaital-kategória aludobozos szegmensében az eladott darabszámok alapján.