Csütörtök, azaz ma éjszaka építi ki az M1-es autópálya felújításához kapcsolódó terelést a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. – erről tájékoztatta a Világgazdaságot Szimicsku László, a társaság kommunikációs igazgatója. Idén több száz kilométer autópálya újul meg a társaság három éves felújítási programja jóvoltából, ami óhatatlanul is kellemetlenséget okoz az autózóknak. Ígérik, erre igyekeznek reagálni, hogy minél kisebb fennakadásokat okozzanak.

Fotó: Máthé Zoltán / MTI

Szimicsku kiemelte, Magyarországon korábban még nem volt hagyománya annak, hogy a gyorsforgalmi utakon fix terelést éjszaka végezzenek el.

A cég mérnökei svájci példák alapján kezdtek el kidolgozni egy metodikát, így csütörtökön már a tesztidőszak következik. 

Hangsúlyozta, hogy az M1-es, M3-as, M7-es autópályák Budapest közeli szakaszain törekednek arra, hogy a karbantartási munkálatokat – amelyeket lehet – éjszaka végezzék, legyen az sövényirtás, festés vagy éppen söprés.

Arra kérjük az autósokokat, hogy próbálják betartani a sebességkorlátozásokat, az önmaguk, illetve az ott dolgozó kollégáink védelme érdekében

– ezzel a kéréssel fordult az utazókhoz a kommunikációs igazgató, hozzátéve, hogy számtalanszor azt tapasztalják, az autósok gátként élik meg a munkatársaikat. Vannak például egészen extrém esetek is: sokszor megdobálják őket szeméttel, vagy leköpik azokat, akik az autópálya mentén dolgoznak. Többek között arról is beszélt, hogy legkésőbb 2025 őszéig megkezdik az M1-es bővítését.