Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter hivatalában fogadta a Magyar Ásványolaj Szövetség, köztük a Mol képviselőit. A felek korábban abban állapodtak meg, hogy havi rendszerességgel megvizsgálják az üzemanyagárak nemzetközi és hazai alakulását, valamint a kapcsolódó nemzetközi eseményeket, folyamatokat közölte a Gazdaságfejlesztési Minisztérium.

20221130 Kaposvár Elfogyott az üzemanyag több kaposvári MOL töltőállomáson is. A Vásártéri úti kúton már nem lehetett tankolni normál gázolajat, nem sokkal később pedig már 95-ös benzint sem.Fotó: Lang Róbert lrSomogyi Hírlap20221130 Kaposvár 

Elfogyott az üzemanyag több kaposvári MOL töltőállomáson is. A Vásártéri úti kúton már nem lehetett tankolni normál gázolajat, nem sokkal később pedig már 95-ös benzint sem.

Fotó: Lang Róbert lr
Somogyi Hírlap
Fotó: Lang Róbert / Somogyi Hírlap

Nagy Márton a megbeszélés kapcsán kiemelte, hogy a gazdaság és a családok védelme érdekében, továbbá szem előtt tartva a szankciós év végéig egy számjegyűre történő leszorítását, a kormány az üzemanyagárak moderálására törekszik. Hozzátette, hogy ez versenyképességi kérdés, hiszen az üzemanyagárak többek közt a szállítási költségeken keresztül már rövid távon is beépülnek az árakba.

A gazdaságfejlesztési miniszter üdvözölte, hogy az elmúlt egy hónapban a hazai üzemanyagárak versenyképesebbé váltak, hiszen a korábban tapasztalt átlagosan 660 forintos benzin- és 681 forintos gázolajárhoz képest jelenleg átlagosan a benzin ára 603 forintra, míg a gázolaj ára 650 forintra mérséklődött, ezzel összességben 57 forinttal lett olcsóbb a benzin és 31 forinttal a gázolaj ára. 

A felek megállapították, hogy a magyar üzemanyag-ellátási rendszer a háborús helyzet ellenére is stabil és biztonságos, az üzemagyagárak pedig versenyképesebb szintet érnek el a régióban, hiszen többek közt Horvátországban, Ausztriában és Szerbiában is magasabb árat kell fizetni az üzemanyagokért, mint hazánkban. 

Korábban mi is írtunk róla, hogy nem az olajáresése, ahogy azt a szakmai szervezetek állítják, hanem sokkal inkább a kormány fenyegetése késztette árcsökkentésre a hazai üzemanyag-kereskedőket az elmúlt hetekben, akik az árstop kivezetése után megemelkedett árrésükből engedhettek valamennyit. Jól látható ugyanis, hogy elvált a magyar benzin ára a szomszédos országok áraitól, amióta szeptember végén Nagy Márton leült az ágazat képviselőivel. Úgy tudjuk, hogy az egyeztetésen az a kérés fogalmazódott meg, hogy legalább a régió középmezőnyébe hozzák le az árakat.