A magyarországi kávépiac értéke nagyjából 200 milliárd forint éves forgalmat produkál. Ebből 85-86 milliárd forint a kiskereskedelmi (FMCG) értékesítésből származik és 110-120 milliárd forint a vendéglátásból (HORECA). Ezen a piacon a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. 8-9 százalékos piaci részesedéssel bír – mondta Békefi László a cég ügyvezető igazgatója. A társaság két erős kávémárkát terjeszt. A Coca-Cola Company 100 százalékos tulajdonában levő Costát és a Coca-Cola HBC (Nem ugyanaz a tulajdonosi kör) portfoliójában szereplő Caffe Vergnanót

Turin,,Italy,-,Circa,February,,2018:,Caffe,Vergnano,Inside,Eataly
Fotó: Shutterstock

A Costa 2020-ban került (amúgy jelentős befektetésként) az amerikai Coca-Cola Companyhoz, míg a Vergnanóban (Casa del Caffè Vergnano) 2022-ben szerzett 30 százalékos kisebbségi tulajdonrészt a Coca-Cola HBC.

A Békefi László a mostani promóciós tájékoztatón összefoglalva elmondta, a Vergnano a klasszikus prémium kategória, amely kifejezetten a hagyományos kávézókultúrába passzítható prémium termék. Ennek megfelelően a márkát elsősorban a HORECA szektorban terjesztik, jelenleg több száz kávézóban. Persze a márka megtalálható a kiskereskedelmi polcokon is franchise partnereken keresztül néhány önálló Vergnano kávézóban. A Costa alapvetően urbánus, dinamikus fiatalos márka, amely javarészt a kapszulás piacon van jelen, de néhány vendéglátó egységben is hozzá lehet jutni.

Lapunk kérdésére, miszerint nem okozott-e zavart a Coca-Cola-leányoknál a két márka szinte egy időben történő megjelenése, azt válaszolta, hogy nem, jól el tudták különíteni a célcsoportokat. Más kérdés persze, hogy a két márka egyszerre van jelen mind a HORECA, mind az FMCG piacon más-más súllyal persze, de hatalmas átfedéssel.

Ráadásul Békefi László kérdésre válaszolva elmondta, hogy a Costa kávézólánc hamarosan újra indulhat egy új franchise partnerrel, amely azt sugallja, hogy a Costa sem egy alsó polcos márka, amely a kiskereskedelmi üzletekben keresi a célközönségét. Lapunk kérdésére, hogy ki lesz az új partner, Békefi László még nem szeretett volna részletek elárulni.

Emlékezetes, hogy a Costa kávézólánc sztorija a pandémia alatt meglehetősen csúnyán fejeződött be, értelemszerűen a Coca-Cola ebből szeretne kimaradni. Annál is inkább, mert úgy tűnik, mind Casa del Caffè Vergnano, mind pedig a Costa itthon egyelőre sikersztori, ugyanis jelentős forgalomnövekedést sikerült elérnie a cégnek a két márkával. 

Magyarországon a Vergnano különösen jól cseng, nem véletlen, hogy a márka többségi tulajdonosának képviselője Carolina Vergnano is Magyarországra jött learatni kicsit a munka gyümölcsét. 

A rendezvényen a családi vállalkozás kezdetéről és az ambíciókról beszélt, illetve arról, hogy mára 90 országban van jelen a márka és a meglehetősen diverzifikált globális piacon nagyon komoly pozíciókat mondhatnak magukénak.