Orbán Viktort a ferihegyi repülőtér megvásárlásáról is kérdezték a csütörtöki kormányinfón. A miniszterelnök elmondta, óriási verseny zajlik a turizmusért, ezen belül is a különböző konferenciákért, nemzetközi szervezetekért. Ezek jelentős súllyal bírnak az európai gazdaságban, emiatt az ilyen üzletekben mindenki benne akar lenni. Kulcsfontosságú ebben a légiközlekedés, Budapest azonban hiába mágikus hely, jelenleg nem megközelíthető – jelezte a miniszterelnök.
Eldőlt, a Vinci lesz az üzlettársunk
Orbán leszögezte, ide kell tudni jönni az embereknek, ezért mindenképpen fejlesztésre van szükség. A kormány ugyanakkor nem tudja, nem akarja működtetni, ezért kell egy olyan partner, aki ezt megteszi helyette.
Megtaláltuk a partnert, egy francia lesz.
Hozzátette, bármelyik nap megtörténhet a bejelentés, küszöbön a megállapodás. „Ezt befejezett ügynek gondoljuk” – közölte a kormányfő.
A 2021-es sikertelen felvásárlási kísérlet során egyébként a repülőteret 4,4 milliárd euróra értékelték.
A Bloomberg információira hivatkozva írtunk arról, hogy a visszaállamosításban a francia Vinci SA is lehet a kormány üzlettársa, amely akár 49 százalékos kisebbségi tulajdonossá és szakmai üzemeltetővé is válhat az egyesség részeként.
Hónapok óta gyúrunk a visszavásárlásra
Az elmúlt két hónapban a magyar állam tudatosan készítette elő a Budapest Airport-üzletet:
- értékesítette többek között a távközlési szolgáltató Yettel Magyarország Zrt.-ben és a Yettel Real Estate Hungary Zrt.-ben a 25 százalékos tulajdonrészét, illetve
- az átjátszótornyok üzemeltetéséért is felelős CETIN Hungary Zrt.-ban a 20 százalékos tulajdonrészét, korábban
- eladta Erste-részesedését 87,5 milliárd forintért, és
- az eddigi 45-ről 10 százalékra csökkentette tulajdonrészét a Vienna Insurance Group biztosítócsoport magyarországi üzletágában.