Ferihegyi repülőtér visszavásárlása: megy a Yettel is, eladja részesedését a magyar állam
A magyar állam értékesíti a Yettel Magyarországban meglévő részesedését, miután a 100 százalékos tulajdonában álló Corvinus Nemzetközi Befektetési Zrt. megállapodásokat kötött a Yettel Magyarország Zrt. és a Yettel Real Estate Hungary Zrt. 25 százalékos tulajdonrészének, valamint a CETIN Hungary Zrt. 20 százalékos tulajdonrészének értékesítéséről – tudatta közleményében a Gazdaságfejlesztési Minisztérium (GFM).

Fotó: Kallus György/Világgazdaság
A ferihegyi repülőtér visszavásárlására kell a pénz
A vevő a PPF csoporthoz tartozó TMT Hungary Holdco B.V. holland holdingtársaság. Az állami részesedések értékének meghatározását, valamint a tranzakció piaci megfelelőségét vizsgáló MEIP-tesztet független szakértők végezték. Kiemelték:
az ügylettel keletkező bevételt az állam a ferihegyi repülőtér visszavásárlásának finanszírozásához fogja felhasználni.
A kormány szerepvállalása a stratégiai jelentőséggel bíró telekommunikációs ágazatban – a Magyar Telekommal, valamint a Vodafone-nal kötött együttműködési megállapodás révén – a tranzakciót követően is megmarad, a Corvinus Zrt. pedig továbbra is 29,5 százalékos részesedéssel rendelkezik a piacvezető szereplői közé tartozó Vodafone Magyarországban – ezzel erőteljesen és hatékonyan képes tulajdonosi oldalról hozzájárulni az ágazat fejlődéséhez.
Hangsúlyozzák: a yetteleseket a tulajdonosi struktúra változása közvetlenül nem érinti, a lakossági és az üzleti ügyfelek a társaság szolgáltatásait a továbbiakban is változatlan formában vehetik igénybe.
Katar, Vinci – mindenki spekulál az üzlettársakat illetően
Ahogy arról a Világgazdaság a Bloomberg értesülései alapján nemrégiben beszámolt, Magyarország a Katari Befektetési Hatóságot szeretné bevonni abba a konzorciumba, amelyet a kabinet a Budapest Airport Zrt. megvásárlására és fejlesztésére alakít. Az erről szóló üzlet közel áll a véglegesítéshez, de az aláírás a jövő évre csúszhat, mert a vevőknek egyszerre kell megállapodniuk az árról a három jelenlegi tulajdonossal, valamint tíz adóstárssal.
Szintén a Bloomberg információira hivatkozva írtunk arról, hogy a visszaállamosításban a francia Vinci SA is lehet a kormány üzlettársa, amely akár 49 százalékos kisebbségi tulajdonossá és szakmai üzemeltetővé is válhat a deal lezárása után. A lap forrása ugyanakkor már korábban jelezte, hogy a tárgyalások még nem zárultak le.
A 2021-es, sikertelen felvásárlási kísérlet során a repülőteret 4,4 milliárd euróra értékelték.
Az elmúlt két hónapban a magyar állam eladta Erste-részesedését 87,5 milliárd forintért, majd az eddigi 45-ről 10 százalékra csökkentette tulajdonrészét a Vienna Insurance Group biztosítócsoport magyarországi üzletágában.


