Magyarország a Katari Befektetési Hatóságot szeretné bevonni abba a konzorciumba, amelyet a kormány a Budapest Airport Zrt. megvásárlására alakít. A légi közlekedési csomópont megvásárlásáról szóló üzlet közel áll a véglegesítéshez, de az aláírás a jövő évre csúszhat, mert a vevőknek egyszerre kell megállapodniuk az árról a három jelenlegi tulajdonossal, valamint tíz adóstárssal – mondta Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter hétfőn a Bloombergnek.

Fotó: Lehotka László

„Ez egy nagyon összetett tárgyalás” – mondta a miniszter. A kormány arra törekszik, hogy „versenyképes, piaci alapú árban” állapodjanak meg. Magyarország a francia Vinci SA infrastrukturális csoporttal szövetkezik az üzlet első lépésében, a magyar állam képviselője 51 százalékos részesedést szeretne vásárolni. A katari alap ezután csatlakozhat akár pénzügyi, akár stratégiai befektetőként – mondta Nagy Márton.

Ha az akvizíció létrejön, Magyarország a repülőtér bővítését tervezi egy harmadik terminál építésével, valamint az utas- és teherszállítási kapacitás növelésével – tette hozzá. A Vinci és a magyar állami irányítású Corvinus International Investment Zrt. a múlt hónapban kérte az jóváhagyását a vásárlásra. 

Magyarország arra törekszik, hogy a társbefektetővel – amely egyszerre repülőtér-üzemeltető és -fejlesztő – szinergiákat használjon ki a harmadik terminál megépítéséhez

– nyilatkozta a miniszter.
Orbán Viktor miniszterelnök korábban egy májusi, a Katari Gazdasági Fórumon adott interjúban már felvetette a katari részvétel lehetőségét. Az ottani befektetési hatóságnak részesedése van a brit Heathrow repülőtérben is, és a csomópont nemrég a szaúd-arábiai PIF befektetési alapot is új részvényesként vonzotta.