December 15-én véget ért Magyarország legnagyobb gyorsforgalmi útfelújításának első éve. Az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által 2022. szeptember 1-jén üzemeltetésre, fenntartásra, fejlesztésre átvett 1237 kilométer hazai gyorsforgalmi út 43 százaléka, 538 kilométer kerül a többi úttal azonos műszaki szintre 2025-ig írta közleményében a koncessziós társaság.

Fotó: Kovács Tamás / MTI

Emlékeztetnek rá, hogy az idei munkálatok április 12-én, a Letenyei határátkelő elbontásával indultak. 

„A burkolatok szintre hozása során a teljes főpálya 19 százaléka megújult 2023-ban. Összesen 3,6 millió négyzetméteren cseréltük a régi, tönkrement burkolatot új aszfaltra. Nem csak a felső kopó, de ahol szükséges volt, ott a kötő- és az alapréteget is cseréltük, sőt bizonyos helyeken a mélyebb szerkezeti részeket is javítanunk kellett” közlik, hozzátéve, az elvégzett feladatokhoz 400 terelést építettek ki országszerte.

A nyolc hónapig tartó munkák során félmillió tonna aszfaltot használtak fel kilenc gyorsforgalmi úton. Az elvégzett burkolatcsere néyötöde az M7, M3, és M1 jelű autópályákon történt. Csak ezeken a sztrádákon 2,8 millió négyzetméteren dolgoztak. De a szintre hozás mellett idén megújult 106 híd és felüljáró, 140 pihenőben kiépítették a rendszerét, elindították a pihenők épületeinek és környezetének megújítását. Faültetési programukban 86 helyen közel félezer csemetét ültettek.  

A szintre hozás jövőre is folytatódik. A tervek szerint 2024-ben legalább ugyanekkora mértékben újulnak meg a kezelésünkben lévő hazai autóutak, autópályák

írja az MKIF, jelezve, hogy emellett folytatódik a pihenők felújítása is. 2025-ig pedig 50-60 csomópont esetében a vízelvezető-rendszereket, az esetleges rézsűcsúszásokat is rendbe teszik.

Köszönjük türelmüket, és kérjük megértésüket a 2024-es évben is!

olvasható a közleményben.