Magyar gazdaság

Ezek a legveszélyesebb autópályák Magyarországon – meglepő, ami az M7-esen történik

Két év után ismét kevesebb baleset volt a hazai autópályákon, abban viszont nincs változás, hogy az M1-es számít a legveszélyesebbnek. Meglepő módon egyre biztonságosabb közlekedni az M7-esen.

Bár a tavalyelőtti rekord után jelentősen csökkent 2023-ban a hazai autópályákon bekövetkezett személysérüléses közlekedési balesetek száma, továbbra is az M1-es autópálya számít a legveszélyesebbnek Magyarországon derül ki a Központi Statisztikai Hivatal legújabb adataiból. Míg 2022-ben rekordnak számító 582 baleset volt a hazai autópályákon, addig 2023-ban már csak 500. Igaz, ez is az elmúlt húsz év negyedik legmagasabb értéke.

Fotó: Lakatos Péter / MTI

Tavaly több baleset volt az M1-es autópályán, ezek közül a legemlékezetesebb a márciusi súlyos tömegbaleset, amelyben öt kamion és 37 autó ütközött össze, közülük 19 jármű teljesen kiégett. A tömegszerencsétlenségben egy ember életét vesztette. Bár egy időjárási anomália vezetett a tragédiához, a kelet–nyugati tranzitforgalmat áteresztő gyorsforgalmi egyre nagyobb forgalmat bonyolít le (ezért is van tervben a kibővítése), ennek tudható be, hogy jó ideje vezeti a hazai veszélyességi listát. Számszerűsítve: 136 baleset volt az M1-esen, utána következett az M3-as (123), az M5-ös (98) és az M0-s (85).

Az igazán nagy meglepetés az M7-es, ahol tavaly mindössze 52 balesetet regisztráltak, ami az elmúlt évtizedek legalacsonyabb száma. Pedig a 2000-es években még az M7-es számított az egyik legveszélyesebb hazai autópályának.

Az már kevésbé meglepő, hogy a leggyérebb forgalmú M6-oson mindössze 21 baleset volt tavaly. 

A KSH frissített adatai szerint tovább csökkent a halálos kimenetelű közlekedési balesetek száma is, tavaly 438 balesetben 472-en haltak meg. Ennél kevesebb szerencsétlenséggel járó baleset csak 2020-ban, a Covid idején volt.

 

Ez Magyarország húsz legveszélyesebb útszakasza

Az év elején vette számba a Magyar Közút, hogy melyek a legveszélyesebb közutak Magyarországon. A 2020 és 2022 között végzett mérések alapján a közútkezelő összesen 103 baleset-halmozódási helyet jelölt meg, ebből 79-et azonosított baleseti gócpontként. Ezek alapján 2020 eleje és 2022 vége között az 51-es/510-es út dunavarsányi, valamint a város környéki szakasza bizonyult az ország legveszélyesebb útjának 33-as súlyozott balesetszámmal. A korábbi hároméves szakaszban még a 82-es főút egy majdnem egy kilométeres szakasza volt az első a Bakonyban, amely legutóbb már csak a negyedik lett. A most első Pest vármegyei út veszélyességét jól illusztrálja, hogy sokkal rövidebb, mint a sorban mögötte lévő 4-es főút, mégis az első helyre került.

 

baleset ksh m1
Kapcsolódó cikkek