
Nagy mesterségesintelligencia-kutatás: a kis cégek többsége szerint időt és energiát spórolnak vele
A Billingo online számlázó a legújabb kutatásában a hazai vállalkozások mesterségesintelligencia- (MI) használati szokásainak, az MI-t övező félelmeknek és várakozásoknak járt utána.

ChatGPT, mesterségesintelligencia-alapú chatbotok, robotok: szinte már nincs olyan terület, ahova az artifical intelligence, azaz a mesterséges intelligencia ne tette volna be a lábát. Felhasználási területe rendkívül széles, hiszen a marketingügynökségeken kívül az autógyártásban, az oktatásban, az egészségügyben, a gyártásban is vannak olyan területek, ahol pótolhatja a kieső munkaerőt, vagy a folyamatok automatizálásában, hatékonyságnövelésében játszik fontos szerepet.
Ennek ellenére még mindig egy viszonylag ismeretlen területről van szó, ami folyamatosan, rohamléptékben fejlődik. Annak érdekében, hogy képet kapjunk a hazai vállalkozók MI-ismereteiről, a Billingo készített egy kiterjedt kutatást vállalkozói közösségében, hogy megtudja:
mit tudnak és mit gondolnak a magyar vállalkozók
a mesterséges intelligencia jelenéről és jövőjéről?
Miről szólt a kutatás?
A közel ezer vállalkozó megkérdezésével készült kutatásnak kettős célja volt. Egyfelől a magyar vállalkozók mesterséges intelligenciával kapcsolatos ismereteit akarták feltérképezni, hogy mennyire értik és ismerik a technológiát. Másfelől arra a kérdésre keresték a választ, hogy mire használták már az MI-t, és milyen további területeken hasznosítanák szívesen az előnyeit a jövőben.
A Billingo mesterségesintelligencia-kutatásának hipotézise egy alapvetően pozitív hozzáállást feltételezett a vállalkozók részéről a mesterséges intelligencia használatával és a vállalkozásuk számára is hasznosítható előnyökkel kapcsolatban, amit összességében a kutatásban kapott válaszok is alátámasztottak.
A válaszadók fele kifejezetten pozitívnak tartotta a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket.
A vállalkozók 66 százaléka gondolta úgy, hogy az MI pénzt spórolhat a cégének.
Félelmek az MI használatával kapcsolatosan
Ezzel szemben a kitöltők 27 százaléka negatívan nyilatkozott az MI-ről.
A kitöltők 75 százaléka például úgy tartotta, hogy a mesterséges intelligencia megtévesztheti az embereket, és visszaélésekre ad okot.
A hazai vállalkozók 73 százaléka szerint az MI a fake newsok és a társadalom félrevezetését befolyásoló tartalmak terjedéséhez is hozzájárul, míg 71 százalékuk szerint az állampolgárok megfigyelésének kockázata is növekszik a mesterséges intelligencia használatával.
Érdekesek voltak a felhasználást feltérképező kérdésre adott válaszok is. Ezek alapján a magyar vállalkozók többségében
- információkeresés (66 százalék),
- fordítás (58 százalék),
- adatelemzés és adatkeresés (34 százalék),
- képalkotás és grafikakészítés (27 százalék),
- reklámszövegírás (23 százalék)
során használják a mesterséges intelligenciát.
Ajánlott videók
