Teljesen rácuppantak a magyarok az öreg autókra
Továbbra is az idősebb, olcsóbb autók iránt élénk a kereslet, május végéig a DataHouse előzetes adatai szerint mintegy 368 600 személygépkocsi cserélt gazdát, 13 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
A havi adásvételek átlagos mennyisége immár második hónapja alakul korábban sosem látott szinten, 79 ezer körül – derül ki a JóAutók.hu közleményéből.

Most pótolja az előző években elmaradt autóbeszerzéseit a lakosság egy része a jövedelmi helyzetének lassú rendeződése nyomán
– mondta Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.
Nagyobb számban kerülnek most piacra a tervezettnél tovább megtartott autók,
másrészt egyelőre a vásárlók is óvatosabban költenek, inkább az olcsóbb szegmens iránt érdeklődnek.
A gazdát cserélő személyautók
- 61 százaléka legalább 15 éves,
- 37 százaléka minimum 20 éves.
Milyen márkák a legnépszerűbbek a használtautó-piacon?
A márkákat tekintve viszonylag koncentrált a piac, hat márka autói biztosították a teljes forgalom felét.
Az első helyen az Opel áll 10,9 százalékkal,
- a Volkswagen 10,2 százalékos részarányával stabilan tartja a második helyet,
- évről évre csökken a Suzuki részesedése, de az éves forgalomból még mindig 8,2 százalékot tudhat magáénak,
- a Ford a negyedik helyen áll 7,9 százalékkal.
- a BMW az ötödik 6,1 százalékos részesedéssel,
- a hatodik helyen az utóbbi hónapokban már a Skoda áll 5,6 százalékos részaránnyal (tavalyhoz képest a Mercedest, a Toyotát és a Renault-t is megelőzve).

Miközben a belföldi használtautó-piac forgalma 13 százalék feletti mértékben 368 600-ra bővült, az importált használt autók száma ugyanebben a periódusban 45 300 darab volt, ami 2,6 százalékkal múlja felül az egy évvel korábban mért 44 100-as értéket.
Ugyanebben az időszakban 51 605 új autót értékesítettek, 9,5 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Miért nem vásárolnak az amerikaiak elektromos autókat?Az elektromos autók magas ára, a hatótávolsággal és a töltő-infrastruktúrával kapcsolatos aggodalmak együttesen fékezik a vásárlók lelkesedését az Egyesült Államokban. Tovább rontják a helyzetet a kínai akkumulátorokra, valamint az előállításukhoz használt anyagokra és alkatrészekre kivetett vámok, korlátozások. |