Változik a vásárlók magatartása – A celebek ideje lejárt
Egyre kevésbé hatnak a vásárlásösztönző reklámok a fogyasztókra, és a celebek is kezdik elveszíteni a befolyásolási képességüket – derül ki az EY (Ernst & Young Global Limited) legfrissebb felméréséből.

Már a véleményvezérekre is csak akkor hallgatnak igazán a követőik, ha szakmai érvekkel keresik a figyelmüket
– mutat rá a felmérés.
A 30 országban, több mint 23 ezer fogyasztó megkérdezésével készült nemzetközi online kutatás során a megkérdezetteknek több mint a fele (61 százalék) vett már valamilyen terméket influenszer ajánlása alapján. Ehhez képest csak a válaszadók ötöde (21 százalék) kattintott rá egy hirdetésre a közösségi médiában.
A kutatás arra is rávilágít, hogy egy-egy influenszert elsősorban azért kísérnek figyelemmel, mert olyan anyagokat készít, amelyeket értékesnek (49 százalék) vagy élvezetesnek (44 százalék) találnak. A celebek ezzel párhuzamosan veszítenek a népszerűségükből, a megkérdezettek negyede (25 százalék) követ valakit csak azért, mert híres.
Az emberek Magyarországon is egyre tudatosabbak. Az érzelmek helyett sokkal inkább racionális szempontból közelítik meg a vásárlást. Emiatt a korábban jól bevált – elsősorban befolyásolásra épített – hirdetési és értékesítési eszközökkel nehezebb mozgósítani, ami új megközelítést igényel a gyártók és a forgalmazók részéről
– hangsúlyozta Palincsár László, az EY Customer & Growth területének vezetője.
A fogyasztók figyelmét az influenszerek ajánlásai mellett kézzelfogható előnyökkel, például kedvezményekkel és exkluzív, személyes ajánlatokkal lehet a legjobban megragadni.
A márkahűséget leginkább az ingyenes szállítással (67 százalék) és a kiválasztott termékek kedvező árával (49 százalék) lehet szorosabbá tenni
– derül ki az EY kutatásából.
Az EY globális fogyasztói felmérése (Future Consumer Index) a változó fogyasztói hangulatot és viselkedést követi nyomon. A 14. alkalommal elvégzett felmérés során 23 016 fogyasztót kérdeztek meg 2024. március 29. és április 10. között.


