Wizz Air: az informatikai leállást okozó hiba elhárult, hatásai még érezhetők
A Wizz Air bejelentése szerint a közelmúltban bekövetkezett globális informatikai rendszerhiba elhárult, és a légitársaság szolgáltatásai ismét elérhetők online. Az ügyfelek a wizzair.com oldalon és a légitársaság mobilalkalmazásán keresztül foglalhatnak, módosíthatják meglévő foglalásaikat és ellenőrizhetik a járatokat.

A pénteken tapasztalt, minden légitársaságot érintő rendszerhiba azonban továbbra is érezteti hatását az egész szektorban, és eltarthat egy ideig, amíg a nyári szezonban egyébként is zsúfolt légi közlekedés normális működése helyreáll, és minden utas eljut az úti céljához. És bár az okok a légitársaságon kívüliek, a Wizz Air mindent elkövet, hogy minimalizálja az utasok kellemetlenségeit.
Ennek érdekében a Wizz Air az alábbiakról tájékoztatja utasait:
- Weboldal és mobilalkalmazás: A légitársaság honlapja és mobilalkalmazása ismét működik, az utasok számára minden szolgáltatás elérhető online.
- Foglalás és check-in: Az online foglalási és check-in szolgáltatások ismét rendelkezésre állnak, kényelmesebbé téve az utasok számára az utazással kapcsolatos tervezést.
- Ügyfélszolgálat: A Wizz Air ügyfélszolgálati csapata készséggel áll rendelkezésre, hogy segítsen a foglalással és az esetleges módosítással kapcsolatban az utasoknak.
Legegyszerűbben a foglaláshoz használt WIZZ-fiókba bejelentkezve lehet intézni az átfoglalást vagy a visszatérítést. Ha nincs olyan Wizz Air-járat, amellyel észszerű időn belül elérhetnék úti céljukat, az utasok más légitársaságoknál is foglalhatnak, ebben az esetben költségeiket a benyújtott számlamásolatok ellenében a légitársaság visszatéríti.
A Wizz Air mindent megtesz, hogy szállást biztosítson a külföldön rekedt utasainak, ám a főszezon zsúfoltsága mellett ezt tovább nehezíti, hogy több tízezer turista járatát szintén törölték. Ezért a légitársaság azt javasolja utasainak, aki teheti, gondoskodjon az új indulásig szállásról saját magának. A Wizz Air ennek költségeit természetesen megtéríti, ehhez az utasoknak a légitársaság honlapján található űrlapon kell beadniuk az igénylést.
További segítségért az utasok éjjel-nappal hívhatják a +36 1 677 7529-es telefonszámot. A nagy hívásforgalom miatt az utasoknak számolniuk kell némi várakozási idővel, de a call center kollégái igyekeznek a lehető leggyorsabban segíteni ügyfeleknek. A légitársaság több ezer munkatársa dolgozik folyamatosan azon, hogy minden minél hamarabb visszatérjen a normális kerékvágásba.
A Microsoft szerint a CrowdStrike IT-kimaradása 8,5 millió Windows-eszközt érintett
Az IT-leállás által érintett 8,5 millió Windows-eszköz a világ összes gépének kevesebb mint 1 át százalékát teszi ki. A Microsoft szerint a „széles gazdasági és társadalmi hatások” azt mutatják, hogy a CrowdStrike-ot „számos kritikus szolgáltatást üzemeltető vállalkozások” használják – közölte a BBC.
A pénteki leállást okozó hibát elég gyorsan fellelték, ám a javítás manuális beavatkozásokat igényelt. A fennakadások pedig éppen a legerősebb turisztikai szezon idején következtek be. Emiatt a világ nagyobb repülőterein ma is fennakadások voltak. Ma az Egyesült Királyságban több mint 1600 járatot töröltek, a szakértők szerint még nincs vége a leállás okozta problémáknak. Több elemző szerint a CrowdStrike botránya nem csak egy napig tartott, az adathalászok ki fogják használni a lehetőséget addig, ameddig csak lehet.


