
A kínai autógyártó európai vezetője szerint Magyarország stratégiai fontosságú – jelentős változás a hazai MG-nél
Az MG típusú autók gyártója, a SAIC Motor (Shanghai Automobile Industry Corporation) és a Duna Motors Disztribúció Kft. közös sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a kínai vállalat kivásárolta importőri tevékenységéből a magyar céget.

MG: az első kínai autómárka, amelyet sikerült elfogadtatni a magyarokkal
Utóbbi a Duna Autó cégcsoport tagjaként, a kelet-közép-európai régióban az elsők között kezdte meg a brit hagyományokkal rendelkező MG (Morris Garages) márkajelzésű gépkocsik hivatalos értékesítését hazánkban. 2022 szeptemberének közepén két modellel – MG ZS és MG EHS – indult az értékesítés az országos lefedettséget biztosító, 22 tagú márkakereskedői hálózatban. Az azóta eltelt két év alatt a termékpaletta hétre, a kereskedői hálózat 25 tagúra bővült.
Ez idő alatt több mint 3200 MG személyautó került nálunk forgalomba. Az eladások túlnyomó részét a benzinmotoros MG ZS teszi ki, mely a B-SUV-szegmensen belül a 6. legnépszerűbb autó, 4 százalékos részesedéssel.
A szerződés értelmében a Duna Motors Disztribúció Kft. 2024. december 31-éig látja el az MG márka importőri tevékenységét, melyre két új példány, az új MG HS és az új MG ZS Hybrid+ piaci bevezetése vár. Az átvétel lezárását követően a SAIC Motor CEE megkezdi az integrációs folyamatot, amely során az elsődleges célja, hogy zökkenőmentes átmenetet biztosítsanak
- a márkakereskedői hálózat,
- a partnerek,
- ügyfelek és
- munkavállalók számára
egyaránt.
Az ügyletet úgy kommentálták, hogy
jelentős lépés az MG hosszú távú európai stratégiájában,
melynek eredményeként a SAIC Motor CEE átveszi az importőri tevékenység irányítását és működését.
Ormos Péter, a Duna Autó Cégcsoport vezérigazgatója úgy fogalmazott: megtiszteltetés számukra, hogy Kína legnagyobb autógyára a szaktudásukra bízta a márka sikereinek megalapozását itthon. „Biztosak vagyunk benne, hogy a változás hozzájárul az MG eddigi sikeres növekedési stratégiájának folytatásához a magyar autópiacon” – mutatott rá.
William Wang, a SAIC Motor Europe ügyvezető igazgatója közölte,
e döntés – miszerint 2025-től gyári importőséget hoznak létre nálunk – azt jelenti, hogy számukra stratégiai fontossággal bír Magyarország.
Emlékeztetett: a kínai gyártású autómárkák közül elsőként az MG-t sikerült elfogadtatni a magyar vásárlókkal. „Ez az üzleti döntés lehetővé teszi számunkra, hogy mostantól közvetlenül alakítsuk a forgalmazási és értékesítési folyamatokat, továbbfejlesszük az értékesítés utáni szolgáltatásainkat és szervizhálózatunkat. Az új üzleti modell keretében különös hangsúlyt fektetünk az elektromos és hibrid járművek európai elérhetőségének növelésére, ami hozzájárul a környezetvédelmi célkitűzéseink teljesítéséhez” – mondta Wang.

Az MG (Morris Garages) Nagy-Britannia egyik első autómárkája, amelyet 1924-ben William Morris alapított, és egy évszázados múltra tekint vissza. Történelme során több mint 40 sebességi világrekordot döntöttek meg, köztük a „világ leggyorsabb versenyautója” címét is magukénak tudhatták. 2007-ben teljesen megújultak: a SAIC Motor – Kína legnagyobb autóipari konszernje – vásárolta meg. Ma a hétből öt kontinensen képviseltetik magukat, és mára a márka nemcsak a brit, hanem a globális autóipar történetében is megkerülhetetlen szereplő. A Kínán kívüli globális értékesítési volumene 2007 óta már meghaladta az egymillió járművet, ami a teljes MG-értékesítés mintegy felét teszi ki.
Lehullt a lepel: újabb kínai, de nem elektromos autó kapható Magyarországon – fotók
Hivatalosan is bemutatták a saját fejlesztésű, 1,6 literes, négyhengeres turbós benzinmotorral rendelkező Omoda 5-öt, amely mostantól Magyarországon is megvásárolható. A kínai autó ünnepélyes keretek között debütált a hazai közönség előtt, és elsősorban tízmillió forint alatti árával lophatja be magát a magyarok szívébe.





