BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Keményen vizsgálják a karácsonyi vásárokat az ellenőrök

Az NGM szerint a karácsonyi vásárok eladóival kapcsolatban a legnagyobb probléma még mindig a számlaadás, vagyis annak a hiánya.

A kormányhivatalok munkatársai a karácsonyi vásárokban is vizsgálják a fogyasztói jogok érvényesülését – mondta Eitmann Norbert, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) fogyasztóvédelmi szóvivője kedden a fővárosi Vörösmarty téri karácsonyi vásáron újságíróknak. Emlékeztetett: a fogyasztóvédelmi hatósági hatáskörben eljáró kormányhivatalok egész évben vizsgálják a kereskedelmi egységeket, hogy a fogyasztói jogokat érvényesítsék, és a karácsonyi vásárokban is ott vannak.

Keményen vizsgálják a karácsonyi vásárokat az ellenőrök
Keményen vizsgálják a karácsonyi vásárokat az ellenőrök / Fotó: Lakatos Péter

Elmondta, a szakemberek vizsgálják többek között az árak feltüntetését, a számlaadási kötelezettség teljesítését, a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot, a mérőeszközök hitelességét és magát a mérést is. Mint mondta, a leggyakoribb hiba az, hogy nem megfelelően tüntetik fel a kereskedők az árakat. Felhívta a figyelmet arra: az eladási és az egységárat is megfelelően fel kell tüntetni, mert a fogyasztónak pontosan tudnia kell, milyen összeget kell fizetnie adott termékért. Hozzátette:

még mindig előfordul, hogy nem adnak számlát a fogyasztónak, 

ilyenkor a kormányhivatalok munkatársai átteszik az ügyet a hatáskörrel rendelkező Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz. Jelezte: az is előfordul, hogy tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokkal próbálják megtéveszteni a fogyasztókat, ezekben az esetekben is eljár a fogyasztóvédelmi hatóság.

Eitmann Norbert felhívta a figyelmet a fogyasztói tudatosság fontosságára. Azt javasolta, a vásárlók alaposan gondolják át, mire van szükségük és azt honnan szerzik be, karácsonyi vásárban, aluljáróban, vagy online rendelik meg, mert ez hatással lehet a fogyasztói jogok érvényesítésére, amennyiben például jótállási, vagy elállási joggal kapcsolatos probléma merül fel a termékkel kapcsolatban. Hozzátette: 

fontos, hogy a vásárlók tisztában legyenek hibás termék esetén a jótállási, szavatossági jogaikkal,

és azzal, hogy az online rendelések esetén indoklás nélkül elállhatnak a szerződéstől 14 napon belül. Az online vásárlással kapcsolatban azt javasolta, lehetőség szerint ne kétes eredetű távol-keleti, hanem magyar webáruházból vásároljanak az emberek, mert a fogyasztói jogaikat így később egyszerűbben tudják érvényesíteni. Eitmann Norbert elmondta azt is, vizsgálják a termékek biztonságát is a vásárokban, kereskedelmi egységekben; ezzel kapcsolatban azt javasolta, azokat ne aluljárókban, távol-keleti áruházakban, hanem szaküzletekben szerezzék be a vásárlók.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.