BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre nagyobb a kereslet a mentes termékek iránt

Folyamatosan nő a speciális étrendet követők száma, de a tudatos táplálkozás, valamint az egészségügyi szempontok is egyre nagyobb szerepet játszanak a vásárlói döntésekben. Egy kutatásból kiderült, hogy ezek alapján a fogyasztók ötöde rendszeresen rendel valamilyen speciális diétás vagy mentes terméket, ráadásul mostanra azok összetevői is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak.

A lakosság több mint fele – 58 százalék – fogyaszt valamilyen speciális vagy mentes élelmiszert – derült ki a Kifli kutatásából.

Nutrition myths mentes étel élelmiszer
A gluténmentes kenyereket is sokan vásárolják / Fotó: dpa Picture-Alliance via AFP

A vállalat adataiból kiderült, hogy

  • laktózmentes termékeket a magyarok ötöde választ,
  • közel felük cukormentes változatokat részesít előnyben,
  • míg gluténmentes élelmiszereket és alapanyagokat a népesség tizede

vásárol. Sokak számára ez nem csupán tudatos döntés, hiszen az ételintoleranciával élők esetében ezek az élelmiszerek elengedhetetlenek a megfelelő életminőség fenntartásához. Az érintettek többsége – 70 százalék – úgy véli, hogy a speciális étrendet követők jellemzően nagyobb kiadásokkal számolnak és általánosságban elmondható, hogy ezek az élelmiszerek mintegy 30 százalékos többletköltséget jelentenek egy hagyományos bevásárláshoz képest, ráadásul 64 százalékuk több helyről tudja csak beszerezni a szükséges alapanyagokat – derül ki az NRC 2024-es kutatásából.

A vásárlók 20 százalékának kosarában rendszeresen található valamilyen speciális diétás termék. A fogyasztók ráadásul egyre jobban figyelnek az összetevőkre is: míg korábban a gluténmentes termékek fő alapanyaga a kukorica volt, ma már a rizs- és borsóalapú alternatívák kerülnek előtérbe. Az alacsony cukortartalmú termékek esetében is tudatosabb a választás – a fogyasztók leginkább a steviával, eritrittel vagy nyírfacukorral édesített élelmiszereket keresik. 

Több mentes termék is népszerű

Az online szupermarket kiemelt figyelmet fordít a speciális étrendet követő vásárlók igényeire, ezért folyamatosan értékeli a visszajelzéseket, negyedévente pedig kínálatát is frissíti. Az eredményekből az is kiderül, hogy kategórián belül a Schär, a Gullón és az El Sabor a legnépszerűbb márkák. Az általános vásárlási trendek szerint a laktózmentes termékek fogynak a legjobban, ezeket követik a gluténmentes alapélelmiszerek, de a vegán termékek iránti kereslet is dinamikusan növekszik – különösen a növényi alapú italok, például a zab-, mandula- és burgonyaitalok esetében.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.