Kuponláz terjed Magyarországon: minden második vásárló így spórol havonta
A vevők többsége ilyenkor tudatosan vásárol, de vannak, akik több mint négy órát is elnézelődnek egy bevásárlóközpontban – mutat rá az Etele Plaza és az Europion piackutató cég közös reprezentatív felmérése. A megkérdezettek döntő többsége (70 százalék) legalább évente egyszer kuponnal vásárol.

A válaszadók közel fele (48 százalék) havonta, minden negyedik pedig hetente vesz igénybe ilyen típusú kedvezményeket.
A fiatalabb, 16 és 39 év közötti korosztályok körében a legnépszerűbb a kuponozás, míg az ötven feletti vevők jóval ritkábban élnek ezzel a lehetőséggel.
A kelet-magyarországi lakosok, illetve a nyolc osztályt végzettek és szakmunkások között majdnem kétszer annyian vannak, akik még sosem vettek részt ilyen akcióban, mint a más országrészekben élők, illetve a magasabban képzett csoportokban.
Mit vesznek?
A megkérdezettek leggyakrabban élelmiszert, drogériai termékeket, ruhát, cipőt és elektronikai termékeket vásárolnak a plázákban. A kuponhasználóknak átlagosan nagyjából harmada, míg a tinédzserek és a fiatal felnőttek 40 százaléka spórol meg 5000 forint feletti összeget egy-egy akciós bevásárlással. Tízből kilenc magyar sorban állna azért, hogy megvegye a már kiszemelt kedvezményes terméket.
A megkérdezettek majdnem kétharmada célirányosan, maximum egy órát tölt kuponos bevásárlással egy plázában, közel harmaduk két-három órát szán arra, hogy mindent tudatosan végignézzen, míg a tizedük akár négy óránál is többet jár-kel ilyenkor egy bevásárlóközpontban. A kuponos termékvadászat testmozgásnak sem utolsó, mivel a megkérdezettek harmada saját bevallása szerint legalább két kilométert sétál ilyenkor
– hangsúlyozta Deutsch Krisztina, az Etele Plaza igazgatósági tagja, bérbeadási és marketingigazgatója.
A magyar vevők leginkább egyedül vágnak neki a kuponos bevásárló körútnak, de sokan páros időtöltésként, illetve családi programként tekintenek rá.