A vevők többsége ilyenkor tudatosan vásárol, de vannak, akik több mint négy órát is elnézelődnek egy bevásárlóközpontban – mutat rá az Etele Plaza és az Europion piackutató cég közös reprezentatív felmérése. A megkérdezettek döntő többsége (70 százalék) legalább évente egyszer kuponnal vásárol.
A válaszadók közel fele (48 százalék) havonta, minden negyedik pedig hetente vesz igénybe ilyen típusú kedvezményeket.
A fiatalabb, 16 és 39 év közötti korosztályok körében a legnépszerűbb a kuponozás, míg az ötven feletti vevők jóval ritkábban élnek ezzel a lehetőséggel.
A kelet-magyarországi lakosok, illetve a nyolc osztályt végzettek és szakmunkások között majdnem kétszer annyian vannak, akik még sosem vettek részt ilyen akcióban, mint a más országrészekben élők, illetve a magasabban képzett csoportokban.
A megkérdezettek leggyakrabban élelmiszert, drogériai termékeket, ruhát, cipőt és elektronikai termékeket vásárolnak a plázákban. A kuponhasználóknak átlagosan nagyjából harmada, míg a tinédzserek és a fiatal felnőttek 40 százaléka spórol meg 5000 forint feletti összeget egy-egy akciós bevásárlással. Tízből kilenc magyar sorban állna azért, hogy megvegye a már kiszemelt kedvezményes terméket.
A megkérdezettek majdnem kétharmada célirányosan, maximum egy órát tölt kuponos bevásárlással egy plázában, közel harmaduk két-három órát szán arra, hogy mindent tudatosan végignézzen, míg a tizedük akár négy óránál is többet jár-kel ilyenkor egy bevásárlóközpontban. A kuponos termékvadászat testmozgásnak sem utolsó, mivel a megkérdezettek harmada saját bevallása szerint legalább két kilométert sétál ilyenkor
– hangsúlyozta Deutsch Krisztina, az Etele Plaza igazgatósági tagja, bérbeadási és marketingigazgatója.
A magyar vevők leginkább egyedül vágnak neki a kuponos bevásárló körútnak, de sokan páros időtöltésként, illetve családi programként tekintenek rá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.