Március 1-jén indul a fagylaltszezon a Balatonnál, a Balaton fagyija minden évben nagy siker, a tavaszi versenyt fokozott médiafigyelem és pozitív sajtóvisszhang kíséri, aminek köszönhetően a versenyen induló egyes cukrászdák forgalma átlagosan 15 százalékkal nőtt.
„A Balaton fagyija verseny nem csupán egy gasztronómiai esemény, hanem egy igazi turisztikai attrakció, amely a Balaton régió gazdasági életére is pozitív hatást gyakorol” – mondta Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség elnöke. Tapasztalatok szerint a versenynek köszönhetően
a cukrászdák nemcsak a szezonális forgalmat növelik, hanem a Balaton régió imázsát is erősítik.
Hasonlóan vélekedik Vadócz Jenő is, aki elárulta, hogy a Balaton Fagyija verseny tavalyi nyertes íze, a Balatoni mámor névre keresztelt diós-fügés fagylalt március első napjától biztosan kint lesz a pultban, már a télen is keresték a vendégek.
A fagylaltmester egyéb különleges ízekkel is készül, például kardamomos szilvasörbettel.
A fagylalt mellett más finomságokkal is csalogatják a Balatonra a turistákat tavasszal:
A Taste Balaton fesztivált második alkalommal szervezik meg a régióban, ahol azonnal nagyon fontos szerepe lett,
mert az esemény a gasztronómiát a kultúrával, az aktív turizmussal és a turisztikai kínálat széles repertoárjával ötvözi. Tíz napon át több mint 30 helyszínen 110 gasztrokulturális programot kínálnak a Balaton körül.
A minőségi turizmus megkerülhetetlen része a gasztroturizmus, erre már a Balatonnál is széles körű, fogékony vendégkör alakult ki – tapasztalja Csapody Balázs, a Kistücsök étterem tulajdonosa, a Taste Balaton rendezvény egyik ötletgazdája.
A Balatonnál minden adott:
A helyi értékek a turizmusban világszerte felértékelődtek,
nincs más dolgunk, mint bemutatni a Balaton ízvilágát, sokszínű gasztronómiáját, borkultúráját
– fogalmazott Csapody Balázs.
A Taste Balaton szervezői idén még színesebb programokkal készülnek, lesz vacsoraszínház, gasztrotúra, gasztroszauna, koktélkóstoló, zenés szabadtéri brunch, képzőművészeti kiállítás, BBQ és steak workshop. Több étterem konyhájába is beállhatnak egy napra főzni a fesztiválozók, megtanulhatunk süteményt sütni, beleshetnek a kerámiakészítés titkaiba, és akár elektromos bringára pattanva is felfedezhetik a régiót.
A gasztronómia, kultúra és finom borok kombinációját mindenki maga állítja össze,
a szabadon variálható fesztiválmenü a Taste Balaton egyediségét tükrözi
az unikális programok és a helyszínek, valamint a résztvevő művészek névsora mellett.
A kulináris események jelentőségét hangsúlyozza a Balaton régió turisztikai vonzerejének növelésében Princzinger Péter, a VisitBalaton365 ügyvezető igazgatója is.
A Balaton 2024-ben 3,2 millió vendéget fogadott, ami 6,7 százalékos növekedés az előző évhez képest. A látogatók 75 százaléka belföldről, 25 százaléka pedig külföldről érkezett. A szakember szerint
a pozitív turisztikai eredményekhez jelentős mértékben hozzájárultak a régióban megrendezett magas színvonalú kulináris fesztiválok is.
Ezek az események nemcsak a helyi gasztronómiai kínálatot mutatták be, hanem a régió turisztikai termékpalettáját is bővítették, vonzó alternatívát kínálva a hagyományos nyári szezonon túl is – összegezte.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.