Egy lépéssel közelebb vagyunk Kelet-Magyarország gyorsforgalmi úthálózatának egy régen várt és kifejezetten jelentős fejlesztéséhez. Az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent az Építési és Közlekedési Minisztérium Debrecen–Nyíregyháza között, részben új nyomvonalon vezetett, 2-szer 2 sávos közúti kapcsolat létrehozására kiírt tendere engedélyes és kiviteli terv elkészítésére. A projektet feltételes közbeszerzésként írták ki – tájékoztatott a Magyar Építők a leendő autópálya megépítéséről.
A beruházás célja, hogy megteremtse Nyíregyháza és Debrecen gazdasági övezetei között a nagy kapacitású, biztonságos közúti összeköttetést. Az előkészítés első lépéseként már elkészült a nyomvonalra a tanulmányterv, a környezeti hatástanulmány, és a hatóságok kiadták a környezetvédelmi engedélyt is. Eddig a projekten a minisztérium beruházási honlapja szerint az Unitef-83 Zrt., a Tura-Terv Kft. és a Via Futura Kft. dolgozott.
Az engedélyezési és kiviteli tervet egy 35 kilométer hosszú, egybefüggő – ebből 10 kilométer meglévő, 25 kilométer új nyomvonalon vezetett –, 2-szer 2 sávos közúti kapcsolat létrehozásához kell majd elkészíteni.
A fejlesztéssel érintett szakasz a 354-es számú főút – távlati Debrecen keleti elkerülő szakasz csomópontjától a 4-es számú főút – M3 autópálya csomópontjáig tart, tervezetten 6 darab különszintű csomóponttal és a hozzá kapcsolódó alcsomópontokkal.
Eldőlt: ez lesz Magyarország legújabb autópályája – térkép
Nemcsak Magyarországon, hanem a régióban is tömegek várják a megvalósulását. Ha megépül az új autópálya Magyarországon, Budapest érintése nélkül lehet majd utazni Nyugat- és Kelet-Magyarország között.
Továbbá három darab kétsávos körforgalommal, 19 darab műtárggyal a 2-szer 2 sávos külterületi elsőrendű főút paramétereinek megfelelően, valamennyi érintett közmű kiváltásával és a szükséges engedélyek megszerzésével – sorolta az oldal.
A kiírásnak része a 4. sz. főút és a Hajdúhadháznál futó 49101 j. út közötti új közúti kapcsolat előzetes környezeti vizsgálati dokumentációjának elkészítése és a kapcsolódó határozat megszerzése. Az útvonal itt várhatóan 3200 méter hosszú lesz.
Óriási autópálya-építés indul: négysávos lesz Magyarország leghosszabb főútja – már megkötötték a tervezési szerződést
Lázár János tovább építtetné az M44-es utat Sarkad és Méhkerék között, és a 47-es utat négysávosítaná, így Békés vármegyét még jobban be tudnák kapcsolni a magyar gazdaságba, és növelni az ottani jólétet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.