Az adóügyek többsége elektronikusan is intézhető a NAV felületein: az ügyfélszolgálatokon dolgozó szakemberek tapasztalata szerint a problémát jellemzően az okozza, hogy a dokumentumot tévesen az Ügyfélkapu azonosítás adminisztrációs honlapján belépve keresik.
Érdemes tehát tisztázni, hogy aki az [email protected] e-mail-címről kap értesítést hivatalos irat érkezéséről, amelynek feladója a NAV, változatlanul a https://tarhely.gov.hu oldalon tudja megnyitni. Idén januártól az alábbi módokon tudják azonosítani magukat az ügyfelek az elektronikus ügyintézési felületek eléréséhez:
A Digitális Állampolgár alkalmazásba a https://dap.gov.hu/ oldalon írtak szerint tud regisztrálni. Ha az Ügyfélkapu+-azonosítást választaná, keresse fel a https://ugyfelkapu.gov.hu/ weboldalt.
Az adóhatóság szerint érdemes mielőbb regisztrálni a kettő valamelyikére, mert csak így lehet élni az elektronikus ügyintézés előnyeivel. A NAV számos online szolgáltatása is így érhető el, többek között az szja-tervezet beadása, az 1+1 százalékos rendelkezés, a NAV Ügyfélportál, az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazás, a NAV-Mobil applikáció, az e-Papír, valamint a Webes ügysegéd.
NAV-bejelentés: az adóhatóság felkeresi a cégeket
A NAV csütörtöktől kezdi el kiküldeni az újabb adategyeztetési felhívásokat. Ezúttal azokat a cégeket hívja fel a hibák javítására, amelyek ugyan bejelentették az egyszerűsített foglalkoztatást, bevallásukban azonban elmulasztottak számot adni munkavállalójukról. Mivel az adatok a NAV-nál összefutnak, gyorsan kibukik, ha a munkáltató hibázott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.