BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Új völgyhíd épül Magyarországon: ez biztos, minden más bizonytalan – itt vannak a részletek

Lakossági fórumot tartottak a 67-es gyorsforgalmivá fejlesztése kapcsán. Elhangzottak a tervek az új völgyhíd építéséről is.

Lakossági fórumot tartott Töröcskén az Építési és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára, a téma a Szigetvárt Kaposvárral összekötő 67-es gyorsforgalmivá fejlesztése és az új völgyhíd építése volt. A környéken élők ugyanis féltik a nyugalmukat és a természetközeli lakóhelyüket – írta a Sonline Somogy vármegyei hírportál.

új völgyhíd Kaposvár Szigetvár R67 gyorsforgalmi
A 67-esen épülhet az új völgyhíd / Fotó: Lang Róbert / Somogyi Hírlap

A szerdai lakossági fórumon nagyon sok helyi lakos részt vett, ami nem meglepő, hiszen több mint ötszáz aláírást gyűjtöttek össze a töröcskei kertbarátok az elmúlt hónapokban, mindannyian a tervezés előtt álló 67-es számú gyorsforgalmi szakasz építése miatt aggódnak.

Pántya József út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkár elmondta, hogy még nincs semmi kőbe vésve. Volt már több lakossági fórumon, ahol szintén a zaj és a megnövekedett forgalom miatt aggódtak a helyiek. A szaktárca egyelőre keresi az út nyomvonalát, de az is lehet, hogy nem találnak ilyet ezen a területen. Szerinte leghamarabb is nyolc vagy tíz év múlva épülhet meg a kétszer két sávos gyorsforgalmi út Szigetvár felé. Hozzátette, hogy olyan utat nem lehet építeni Magyarországon, amely a teljes civil lakosságnak tetszeni fog, mert minden útépítés befolyásolja a környéken élők életét.

A tervezett nyomvonalak kapcsán a tervező konzorcium vezetője, Horváth Anikó ismertette, hogy több tervezett nyomvonalból mára kettő nyugati fekvésű maradt, melyek mindegyike kikerüli a Tókaji parkerdőt, viszont

  • az egyik a töröcskei lakott területtől 150 méterre húzódna,
  • míg a másik zártkerti ingatlanok sorát érintené.

Hozzátette, hogy a szálló por csak az út közvetlen közelében jelentkező probléma, attól távolabb erre már nem kell számítani. Ugyanakkor az egyik lakó felvetette, a vidék szeles völgyben van, úgyhogy aligha elképzelhető, hogy a szálló por ne szállna.

Szükség van az új völgyhídra

A Zöld Vidék Egyesület által közzétett völgyhíd látványterve ugyan még nem hivatalos, de a tájékoztatóból kiderült, hogy mindkét nyugati nyomvonalon szükséges lenne völgyhíd építése. Emiatt különösen aggódnak a helyiek, mivel tapasztalataik szerint, mivel völgyben laknak, bármilyen zajvédőfal ellenére is biztosan hallanák a forgalom zaját.

A végleges tervek elkészítésekor sok szempontot kell majd a szakembereknek figyelembe venniük, hiszen az út nem mehet keresztül Natura 2000-es területen, de lakott területet sem vághat ketté az R67.

Az ismertetőben elhangzott az is, hogy a nyomvonal a jelenlegi elképzelések szerint áthaladna a Bőszénfai Szarvasfarmon is. Ezzel kapcsolatban is érkezett kérdés, hiszen korábban már elhangzottak ezzel kapcsolatos aggályok, és a farm tulajdonosa, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem is abbéli véleményét fogalmazta meg, hogy azt támogatnák, ha kikerülné az út a létesítményt.

Szita Károly, Kaposvár polgármestere a fórumon elmondta, örül annak, hogy senki sem meggátolni akarja az útépítést, hanem alternatív útvonalak lehetőségét vetették fel. Egyúttal arra kéri a helyettes államtitkárt és a tervezőket, hogy vázolják fel egy keleti nyomvonal tervét is, mivel ott a domborzati viszonyok alkalmasabbak, ráadásul a keleti ipari parkhoz is közelebb lehetne a gyorsforgalmi út.

M9: életjelet adott magáról a leghosszabb magyar autópálya – megerősítették, hol fut a nyomvonal két nagyváros között

Több fontos sztrádaépítés is tervben van Magyarországon. Nemrég Horváth István, Szekszárd és térségének országgyűlési képviselője, Csibi Krisztina, Bonyhád és Dombóvár térségének országgyűlési képviselője, valamint Somogy vármegyéből Gelencsér Attila, Baranyából pedig Hargitai János egyeztetett az Építési és Közlekedési Minisztériummal az M9-es autóútról.

A találkozón megerősítették, hogy az új szakasz nyomvonalának Kaposvár és Szekszárd között kell majd húzódnia, azzal a kiegészítéssel, hogy az út mellett kerékpárút is épül.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.