BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

A BYD bejelentette: le fogja uralni a magyar piacot, vége a Tesla-korszaknak – mindent visz az új modell, a Dolpin Surf

Percei maradtak hátra a Tesla elsőségének. A BYD Magyarország meghódítására készül, nemcsak autógyárat épít és a fejlesztési központját telepítette ide, hanem az országos hálózata is egyre sűrűbb.

Tovább erősödik a BYD pozíciója a magyarországi újautó-piacon – ez derül ki a BYD PR Hungary tájékoztatásából.

BYD Magyarország
BYD Magyarország: vége a Tesla-korszaknak / Fotó: NurPhoto via AFP


Mint fogalmaztak, látványosan erősödik a BYD autómárka pozíciója a magyarországi újautó-piacon,

  • az idei első négy hónap kiemelkedő eredményeket hozott,
  • és ez az év további részében tovább javulhat a márkakereskedői hálózat intenzív bővülésével,

amit erőteljes modellkínálattal támogat meg a NEV (New Energy Vehicle – új energiával hajtott jármű) szegmensben élen járó kínai gyártó.

BYD Magyarország: vége a Tesla-korszaknak

A BYD 2023 októberében jelent meg konnektorról tölthető, tisztán elektromos és plug-in hybrid járműveivel Magyarországon, a cég megfogalmazása szerint a fejlődése azóta töretlen. Az első teljes évben, 2024-ben már 1548 személy- és kishaszonjárművet értékesítettek, 1,37 százalékos piaci részt hasítva ki. Az idén az első négy hónap pedig 757 jármű eladásával zárult.

A kínai márka az elektromos személyautók szegmensében hamar üldözőbe vette a listavezetőt. A magyarországi elektromos piac 21,5 százalékát birtokló

Tesla előnye az idén április végére 4 százalékpont alá olvadt,

miután a BYD az első négy hónapban 558 eladott elektromos autóval (17,9 százalékos részesedés) több mint megkétszerezte a 2024. január-áprilisi teljesítményét. A BYD PR Hungary tájékoztatása szerint a cég az új termékek érkezésétől és a hálózat bővítésének ütemétől függően a tavalyi értékesítési volumen duplázását – vagy akár triplázát is – esélyesnek látja.

Ez nem csoda, hiszen a márka folyamatosan bővíti értékesítési hálózatát: a tavalyi értékesítés még gyakorlatilag három budapesti kereskedés teljesítménye volt, az idén pedig már nyolc város tíz kereskedésében lesznek elérhetők a modellek. Azt is jelezték, hogy a BYD országos hálózatának kiépülése folytatódik.

A BYD arra épít, hogy az európai piacon nagy az igény az elérhető árú elektromos autókra, ezért három éven belül már a nyolcadik tisztán elektromos hajtású modelljét vezeti be. Jó fogadtatásra számíthat a napokban Európa-szerte bemutatott

városi kisautója is, amely hordozza a BYD csúcsszínvonalú akkutechnológiáját.

A Dolpin Surf a kifejezetten elektromos hajtásokhoz tervezett e-Platform 3.0 nevű padlólemezen fut, és a márka lítium-vasfoszfát szerkezetű Blade akkumulátorát használja, amely a hagyományos lítiumionos villanyautó akkumulátoroknál tartósabb és biztonságosabb kialakítású, miközben szerkezete teljesen kobaltmentes.

A 2003-ban alapított BYD Auto a BYD multinacionális csúcstechnológiai vállalat autóipari leányvállalata, az első autógyártó, amely az elektromos átállás jegyében a fosszilis üzemanyaggal működő járművek gyártását leállította, és kilenc egymást követő évben a tölthető személygépkocsi (NEV) eladások élén állt Kínában.

A cég több milliárd eurós beruházással autógyárat létesít Szegeden, nemrégiben pedig bejelentette, hogy mintegy százmilliárd forint értékű beruházás keretében Budapestre telepíti európai vállalati és fejlesztési központját.

Ezt Elon Musknak is tudnia kell: valami különös történik Magyarországon a Teslával – a románok és a lengyelek is csak ámulnak
Lakosságarányosan Közép-Európában adták el a legtöbb Teslát. Ugyan a régió jól teljesített, de a tavalyi év rosszul alakult az amerikai cégnek.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.