Egy, a Magyar Vitorlás Szövetség által kezdeményezett program keretében kishajós megállópont-hálózat épül ki a Balaton déli partján. A Dél-balatoni Vízi Kör elnevezésű kezdeményezésben mindenki számára elérhető kishajós megállópontokat, köztük a tervezett zamárdi kikötőt is kialakítanák, hozzájárulva a tó körbe hajózhatóságához és a térség turisztikai fejlődéséhez – írj a Sonline.
Ehhez kapcsolódóan kezdeményezte az önkormányzatnál a Harcsa utcai kikötőszár hasznosítását a kajak-kenu pontot működtető Zamárdi Vízisport Egyesület vezetője.
A zamárdi képviselő-testület elvi szinten támogatja egy projektcég létrejöttét, a városnak is érdeke, hogy fejlődjön ez a terület. Első lépésben konkrét terveket várunk a cég képviselőjétől – mondta Zamárdi polgármestere. Csákovics Gyula szerint
nem tőkesúlyos vitorlások kapnának helyet a kikötőben. A svertes vitorlások, valamint az egyre népszerűbb elektromos hajók kerülhetnének a kikötőbe, hiszen a déli parton erre van lehetőség.
„Támogatjuk az ötletet, mert a Bácskai utcai kishajós kikötőnkben is hosszú a várólista a helyekért.” Csákovics Gyula kiemelte, a város – bár rendelkezik a mederhasználati engedéllyel – saját forrást nem tud biztosítani a kikötő kialakításához. A mólószár hasznosítására jelentkező cég viszont pályázati forrásokból meg tudná oldani a fejlesztést.
Az utolsó, klasszikus vízibusz is eltűnik a tóról. Az Arács 61 évet szolgált Közép-Európa legnagyobb taván. Az Arács motoros a Balkánon, az Ohridi-tavon szállítja majd az utasokat. Tavaly augusztus végén még nem lehetett tudni, hogy a hajót eladják, és a magyar hajózás és hajógyártás történetét meghatározó hajótípus utolsó balatoni példánya a jövőben már külföldön, egy észak-macedón hajózási cég kötelékében, az Ohridi-tavon kap új feladatokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.