BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Budapestet választotta a világ egyik legjobb séfje: most elmondta, miért kincs Magyarország

Budapestet választotta európai terjeszkedésének egyik kulcspontjaként Dani García, ahol már két éttermet is nyitott. A világhírű, három Michelin-csillagos séf elmondta a Világgazdaságnak, hogy a magyar főváros nemcsak gasztronómiai, hanem üzleti szempontból is egyre vonzóbb célpont a nemzetközi vendéglátóipar szereplői számára.

Dani García neve világszerte ismert a fine dining rajongói között, hiszen három Michelin-csillagot is elnyert már pályafutása során.

Dani García séf Bibo Alelí Michelin-csillag
A három Michelin-csillagos séf szerint Budapest jó befektetési célpont / Fotó: GDG

Az andalúz séf az elmúlt években két éttermet is nyitott Budapesten: a mediterrán hangulatú BiBót és az olaszos Alelít. A városban szerzett tapasztalatairól, a magyar gasztronómiáról és a fine dining jövőjéről beszélgettünk az MBH Gourmet Fesztiválon.

Budapest remek célpont a Michelin-csillagos séf szerint

Amikor először jártam Budapesten, egy Michelin-gála alkalmából jöttem, és őszintén meglepett, mennyire gyönyörű a város – mondta a Világgazdaságnak Dani García séf. Két évvel később kaptam egy ajánlatot, hogy nyissunk itt éttermet, és azonnal igent mondtam – idézte fel az első benyomásait. A világhírű séf szerint bár a nemzetközi gasztronómiai láncok többnyire Londont, New Yorkot vagy Dubajt célozzák, Budapest is fantasztikus lehetőségeket rejt.

Azt hiszem, a BiBo és az Alelí csak a kezdet. Szeretnék még több befektetést megvalósítani Budapesten – ez egy pezsgő, izgalmas város.

Helyi alapanyagok, globális szemlélet

A séf komolyan vette a felkészülést: piacokat látogatott, megismerkedett többek között a mangalicával, a hazai leveskultúrával és a magyar konyha alapjaival. Dél-Spanyolországban hideg leveseket eszünk nyáron, itt pedig a forró levesek dominálnak, ez számomra nagyon érdekes kulturális különbség – mesélte García.

A BiBóban egyfajta mediterrán gasztronómiai világot épít, amely nyitott a magyar ízek felé is, míg az Alelí inkább olaszos, de apró magyar „visszakacsintásokkal”. Felhívta a figyelmet arra, hogy gondolnak a helyiekre és a turistákra is. Hozzátette: mindenki szereti a hagyományos ízeket, ők csak egy friss, kortárs formában tálalják azokat.

Dani García séf Bibo Alelí
A Michelin-csillagos séf Mautner Zsófiával a Fény utcai piacon / Fotó: GDG

A fine dining jövője: kevesebb vendég, több élmény

Dani García éveken át a fine dining csúcskategóriájában dolgozott, míg végül 2019-ben úgy döntött, bezárja három Michelin-csillagos éttermét. Elmondta, hogy 25 évig dolgozott ezen a szinten, de eljött az idő, hogy „megváltoztassa a játékszabályokat”.

A fine diningnak szerényebbé kell válnia – kevesebb vendégre, több fókuszra van szükség.

Ma is működtet kisebb fine dining koncepciókat, mint például a Smoked Room Spanyolországban vagy Dubajban, ahol csupán 12–14 vendéget fogadnak. „Ez az igazi luxus. A japán filozófiát követem: a tökéletesség a részletekben rejlik, és ehhez idő és tér kell.”

Magyarország, mint márkaismereti lépcső

A turisták is egyre többen keresik fel éttermeit hazánkban. Kiemelte: sokan már hallottak róluk, mielőtt Budapestre érkeznek. Az a céljuk, hogy aki beül hozzájuk, ne csak spanyol vagy olasz ízeket találjon, hanem egyfajta hidat szeretnének képviselni a magyar gasztronómia felé is.

García Budapestben nemcsak egy újabb üzleti állomást lát, hanem egy olyan helyet, ahol újraértelmezheti a saját múltját. „Harminc évvel ezelőtt Andalúziában próbáltam újraértelmezni a hagyományos konyhát – most Budapesten ugyanazt a szellemiséget próbáljuk átadni a csapatnak: merjünk újragondolni, miközben tiszteljük a hagyományt.”

Dani García séf Bibo Alelí
A BiBo mangalicasonkás lángosa / Fotó: GDG

A több tízmillió eurós séf

A Grupo Dani García (GDG) egy gasztronómiai cégcsoport, amelyet Dani García séf alapított 2014-ben. A csoport dinamikusan fejlődött az elmúlt években, és mára egy nemzetközileg elismert étteremhálózattá vált. A GDG évente körülbelül 65 millió eurós (mintegy 27 milliárd forint) forgalmat generál, és jelenleg több mint 24 éttermet üzemeltet különböző koncepciókkal világszerte.

A vállalat nemcsak hagyományos andalúz gyökereket ötvöz innovatív technikákkal, hanem nagy hangsúlyt fektet a globális gasztronómiai trendekhez való alkalmazkodásra is. Az éttermek kínálata

  • a fine dining
  • és a lazább étkezési formák

között mozog, hogy minél szélesebb közönséget vonzzon​. Idén a GDG további lendületet kapott, amikor a belga székhelyű Kharis Capital magántőkealap 44 millió eurós (18,2 milliárd forint) befektetéssel csatlakozott a vállalathoz.

Ez a tőkeinjekció nemcsak a meglévő éttermek fejlesztését szolgálja, hanem jelentős nemzetközi terjeszkedést is lehetővé tesz.

Fontos megjegyezni, hogy bár a Kharis Capital befektetőként belépett a cégbe, a cég irányítása továbbra is Dani García és a többségi tulajdonosok, Javier és Laura Gutiérrez kezében maradt, biztosítva a vállalat gasztronómiai és vezetési filozófiájának folytonosságát. 

Ez a befektetés nemcsak a GDG gazdasági hátterét erősíti meg, hanem lehetőséget ad arra is, hogy a csoport világszerte kiemelkedő szereplővé váljon a fine dining és az innovatív gasztronómiai élmények terén.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.