BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

A GVH kereszttüzébe került a Decathlon – emiatt vizsgálódik a hatóság

Versenyfelügyeleti eljárást indított a Gazdasági Versenyhivatal. A GVH szerint a Decathlon valószínűsíthetően tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytat.

Versenyfelügyeleti eljárást indított a Decathlon sportfelszerelés-kiskereskedelmi lánc magyarországi üzemeltetőjével, a Tízpróba Magyarország Kft.-vel szemben a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A vállalkozás valószínűsíthetően több ponton is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat folytat: elhallgatja az online és az áruházban elérhető árak közötti különbségeket, valótlan megtakarítást tüntet fel, valamint megtévesztő tájékoztatásokat tesz közzé a termékek iránti keresletről, illetve az elérhető készlet mennyiségéről – derült ki a GVH szerdai közleményéből.

A magyarországi Decathlon 6 százalékos árbevétel-növekedéssel zárta 2024-et
A Decathlon került a GVH kereszttüzébe – emiatt vizsgálódik a hatóság / Fotó: Soós Bertalan / Decathlon

A francia érdekeltségű Decathlon hazánk egyik legnagyobb és legismertebb sportfelszerelés-kiskereskedelmi lánca, amely fizikai üzleteken és webáruházán keresztül is folytat értékesítést. A Decathlon magyarországi üzemeltetője a Tízpróba Magyarország Kft.

A versenyhivatal gyanúja szerint a vállalkozás több téren is tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat folytat, melyekkel olyan ügyleti döntésekre ösztönzi a fogyasztókat, melyeket egyébként nem feltétlenül hoznának meg.

Így szabálytalankodhatott a Decathlon

A cég a weboldalán és a mobilapplikációjában:

  • 2024. szeptember 1-jétől kezdődően valószínűsíthetően elhallgatja azon jelentős információt, hogy egyes termékek online megjelenített és áruházban elérhető árai eltérhetnek egymástól.
  • 2024. január 1-jétől kezdődő akciótartási gyakorlata során valószínűsíthetően valótlan megtakarítást tüntet fel egyes hosszú ideig akciós áron értékesített termékei esetében.
  • A vállalkozás emellett a weboldalán 2024. január 1-jétől kezdődően az „Utolsó darabok” és „Az elmúlt 7 napban […] alkalommal vásárolták meg!” üzenetekkel valószínűsíthetően megtéveszti a fogyasztókat a termékek iránti keresletet, valamint az elérhető készlet mennyiségét illetően.

A GVH kommünikéje kiemelte, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

A Gazdasági Versenyhivatal felhívja a figyelmet arra, hogy a versenytörvény szerint az ügyfélnek a tényállás tisztázásához szükséges adatok közlésére való felhívásától a teljesítéséig terjedő időtartam az ügyintézési határidőbe nem számít bele.

A nemzeti versenyhatóság emlékeztetett, hogy folyamatosan figyeli az online webáruházak kereskedelmi gyakorlatait, különös tekintettel az úgynevezett sötét mintázatokra, megtévesztő marketingtechnikákra, valamint az árfeltüntetési gyakorlatokra, illetve az akciótartásra.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.