Kilőtt az autók ára, alig lehet kapni új kocsit 5 millió forint alatt
Komoly döntés előtt állnak azok, akik új autó vásárlását fontolgatják, de a használtpiacról is nyitottak a lehetőségekre. A különbség nemcsak a műszaki állapotban és felszereltségben, hanem pénzügyi szempontból is jelentős lehet. A piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu szakértői most összevetették, hogy alakult a legkeresettebb modellek átlagára az új, illetve a használt autók piacán. Egy dolog biztos, a drágulás miatt mindenképpen mélyebben a zsebbe kell nyúlni.

A magyar piacon a legtöbb új autó alapára ma már meghaladja az ötmillió forintot.
Ebben az árkategóriában leginkább a városi, belépő szintű modellek érhetők el újonnan, jellemzően minimális extrákkal, alapmotorral. Ugyanennyiért a használtautó-piacon már jól felszerelt, középkategóriás modellek közül válogathatunk.
2024-ben átlagosan 13 971 900 forintért választhattunk magunknak új autót, és 3 866 600 forinttal kellett számolnunk, ha használtan szerettünk volna vásárolni. Ezzel szemben idén már ugyanezek az adatok 14 505 900 és 4 088 900 forintra emelkedtek. Ez 4-5 százalékos átlagos drágulás az új és a használt autók piacán is. Mindezt úgy, hogy közben a legkeresettebb használt autók esetében az átlagéletkor emelkedett, igaz, minimális mértékben, 14,5 évről 14,8 évre.
A három legnépszerűbb használtautó-modell közül az Opel Astra ára mindössze két százalékkal emelkedett az előző évhez képest, a drágulás főként a tartósan erős kereslet és a gazdasági környezet (infláció, árfolyam-ingadozás) következménye
– tette hozzá Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.
Felpörgött az osztrák piac
Ausztriában az elektromos átállás megtorpanásával kapcsolatos aggodalmak megalapozatlannak bizonyultak. Májusban újra nagyot ment a VW és a Tesla az e-autó-piacon, az elmúlt öt hónapban pedig a BMW volt a király. Az osztrák fogyasztók tavalyi vonakodása után, úgy tűnik, hogy Ausztriában ismét fellendülőben van az új autók vásárlása. Májussal bezárólag bő 10 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba, mint a tavalyi év azonos időszakában, azaz az értékesítés volumene 10 736 darabbal, 115 183 autóra nőtt. Májusban pedig már 20 százalékos volt a bővülés éves bázison. Úgy tűnik, mégsem torpant meg az e-autók áttörése.
Bár februárban – a tervezettnél korábban – kimerült az e-mobilitásra szánt osztrák támogatási kassza, és időközben az illetékmentesség is megszűnt az e-autókra, a számos új modellnek – köztük főként a kisebbeknek –, a nagyobb hatótávolságnak és a jobb töltési infrastruktúrának köszönhetően egyre többen döntenek a tisztán elektromos meghajtású autók mellett.


