Komoly döntés előtt állnak azok, akik új autó vásárlását fontolgatják, de a használtpiacról is nyitottak a lehetőségekre. A különbség nemcsak a műszaki állapotban és felszereltségben, hanem pénzügyi szempontból is jelentős lehet. A piac egészét hirdetésszámban és megtekintésben lefedő Használtautó.hu szakértői most összevetették, hogy alakult a legkeresettebb modellek átlagára az új, illetve a használt autók piacán. Egy dolog biztos, a drágulás miatt mindenképpen mélyebben a zsebbe kell nyúlni.
A magyar piacon a legtöbb új autó alapára ma már meghaladja az ötmillió forintot.
Ebben az árkategóriában leginkább a városi, belépő szintű modellek érhetők el újonnan, jellemzően minimális extrákkal, alapmotorral. Ugyanennyiért a használtautó-piacon már jól felszerelt, középkategóriás modellek közül válogathatunk.
2024-ben átlagosan 13 971 900 forintért választhattunk magunknak új autót, és 3 866 600 forinttal kellett számolnunk, ha használtan szerettünk volna vásárolni. Ezzel szemben idén már ugyanezek az adatok 14 505 900 és 4 088 900 forintra emelkedtek. Ez 4-5 százalékos átlagos drágulás az új és a használt autók piacán is. Mindezt úgy, hogy közben a legkeresettebb használt autók esetében az átlagéletkor emelkedett, igaz, minimális mértékben, 14,5 évről 14,8 évre.
A három legnépszerűbb használtautó-modell közül az Opel Astra ára mindössze két százalékkal emelkedett az előző évhez képest, a drágulás főként a tartósan erős kereslet és a gazdasági környezet (infláció, árfolyam-ingadozás) következménye
– tette hozzá Koralewsky Márk, a Használtautó.hu üzletágvezetője.
Ausztriában az elektromos átállás megtorpanásával kapcsolatos aggodalmak megalapozatlannak bizonyultak. Májusban újra nagyot ment a VW és a Tesla az e-autó-piacon, az elmúlt öt hónapban pedig a BMW volt a király. Az osztrák fogyasztók tavalyi vonakodása után, úgy tűnik, hogy Ausztriában ismét fellendülőben van az új autók vásárlása. Májussal bezárólag bő 10 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba, mint a tavalyi év azonos időszakában, azaz az értékesítés volumene 10 736 darabbal, 115 183 autóra nőtt. Májusban pedig már 20 százalékos volt a bővülés éves bázison. Úgy tűnik, mégsem torpant meg az e-autók áttörése.
Bár februárban – a tervezettnél korábban – kimerült az e-mobilitásra szánt osztrák támogatási kassza, és időközben az illetékmentesség is megszűnt az e-autókra, a számos új modellnek – köztük főként a kisebbeknek –, a nagyobb hatótávolságnak és a jobb töltési infrastruktúrának köszönhetően egyre többen döntenek a tisztán elektromos meghajtású autók mellett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.