BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Feltámadt az osztrák újautó-piac, májusban több mint másfélszeresére nőtt az e-autók értékesítése

Ausztriában az elektromos átállás megtorpanásával kapcsolatos aggodalmak megalapozatlannak bizonyultak. Májusban újra nagyot ment a VW és a Tesla az e-autó-piacon, az elmúlt öt hónapban pedig a BMW volt a király.

Az osztrák fogyasztók tavalyi vonakodása után úgy tűnik, hogy Ausztriában ismét fellendülőben van az új autók vásárlása. Májussal bezáróan bő 10 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba, mint a tavalyi év azonos időszakában, azaz az értékesítés volumene 10 736 darabbal 115 183 autóra nőtt. Májusban pedig már 20 százalékos volt a bővülés éves bázison. Úgy tűnik, mégsem torpant meg az e-autók áttörése.

e-autó / Periklindo Electric Vehicle Show 2025 in Jakarta
Ausztriában a BMW adta el idén a legtöbb e-autót / Fotó: Anadolu via AFP

Rákaptak a sógorok az e-autókra

Ráadásul egyre inkább rákapnak a sógorok az elektromos autókra is

Bár februárban – a tervezettnél korábban – kimerült az e-mobilitásra szánt osztrák támogatási kassza, és időközben az illetékmentesség is megszűnt az e-autókra, a számos új modellnek – köztük főként a kisebbeknek –, a nagyobb hatótávolságnak és a jobb töltési infrastruktúrának köszönhetően egyre többen döntenek a tisztán elektromos meghajtású autók mellett.

Úgy tűnik, az év eleji rövid visszaesés átmeneti volt, és az elektromos átállás megtorpanásával kapcsolatos aggodalmak megalapozatlannak bizonyultak. Az elmúlt öt hónapban ugyanis 25 295 tisztán elektromos meghajtású autót helyeztek forgalomba, ami 44,7 százalékos növekedést jelent. 

Csak májusban a növekedés az előző év májusához képest már több mint 57 százalékos volt.

A benzines hibridek azonban még népszerűbbek. Az év eleje óta 36 431-et helyeztek újonnan forgalomba, ami elképesztő, 46,4 százalékos növekedés. Májusban ebben a szegmensben is fokozódott a fellendülés, hiszen már 78 százalékkal több hibridet adtak el a bázishoz mérten.

A dízeleknek befellegzett

A dízeleknek viszont befellegzett. Az új dízelautók regisztrációja az év eleje óta csaknem harmadával, 14 102-re csökkent. Az egykor dízelországnak is nevezett Ausztriában hét éve még az összes új forgalomba helyezett gépkocsi több mint fele gázolajjal működött, idén májusra viszont 11,2 százalékra zsugorodott az arányuk.

A hagyományos meghajtású autók összességükben is egyre népszerűtlenebbek. Az év első öt hónapjában 41 százalékos volt az arányuk az új forgalomba helyezéseken belül, és májusban tovább csökkent. Már az a régi szabály sem érvényesül, hogy azoknak, akik naponta hosszú utakat tesznek meg, érdemes dízelautót választaniuk.

Csökkenő tendenciát mutat a benzines gépkocsik hányada is, az év eleje óta mindössze 33 076 talált gazdára közülük.

Mi a helyzet a márkákkal?

A VW egyértelműen vezet a Skoda, a BMW és az Audi előtt. Növekedni tudott a Renault, az Audi, a Skoda, a BMW, a VW és a Dacia is, ám a Toyota és a Mercedes autóiból kevesebbet helyeztek újonnan forgalomba.

Az elektromos autók esetében más a rangsor. 

Itt 13 százalékos részesedéssel a BMW végzett az élen, majd a VW, a BYD, az Audi és a Tesla következett. 

Májusban azonban egy meglepő fordulattal a Tesla ismét előretört, és a VW mögött a dobogó második fokára lépett fel.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.