Lázár János tárcája döntött az autók évenkénti kötelező műszaki vizsgájáról
Magyarország nem támogatja az Európai Bizottság jogszabálymódosítási kezdeményezését, amely a 10 évesnél idősebb autók esetében évente írná elő az időszakos műszaki vizsgálatot, amit a Közlekedési Tanács múlt heti ülésén Nagy Bálint, közlekedési államtitkár is képviselt – derül ki az Építési és Közlekedési Minisztérium pénteki közleményéből.

A bizottság javaslatának célja a technológiai fejlesztések – így például az elektromos és hibrid gépkocsik vizsgálatának – átvezetése a vizsgálati technológiákba, ám az irányelv módosítása azt is előírná a tagállamok számára, hogy a 10 évesnél idősebb személyautók és kisteherautó körében évente legyen a kötelező műszaki vizsgálat. A tervezetet a Közlekedési Tanács június 5-i ülésén tárgyalta első alkalommal.
Magyarország támogatja a közlekedésbiztonságot és a környezetvédelmet, de csak észszerű keretek között
Az ülésen Nagy Bálint, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésért felelős államtitkára azt az álláspontot képviselte, hogy hazánk támogatja a közlekedésbiztonság fokozása és a környezetvédelmi célok megerősítése érdekében tett uniós intézkedéseket,
a 10 évesnél öregebb autók évenkénti műszaki vizsgáztatása azonban aránytalan terhet jelent az autósok számára, különösen azokban az országokban, ahol a járműállomány jelentős része az érintett korcsoportba tartozik.
A magyar álláspont szerint az autósok terheinek növekedésével nem áll arányban az intézkedéstől várható közlekedésbiztonsági és környezetvédelmi haszon, ezért Magyarország nem támogatja az időszakos műszaki vizsgálatok rendszerének tervezett változtatását.
A tervezettel kapcsolatban nem csak Magyarország, de más országok is jelentettek be ellenvetéseket.


