BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Titokzatos milliárdos az év turisztikai személyisége – folyamatosan bővül Zentai Péter szállodabirodalma

Az építőipari befektetésekben és a szállodaiparban is sikert sikerre halmoz az egykori sakkozó. Zentai Pétert 2025-ben az év turisztikai személyiségének választották. Hoteljei Ausztriában is versenyképesek, a Balatonon pedig tovább bővítette portfólióját.

Folyamatosan bővülő nemzetközi és magyarországi szállodaportfóliójának köszönhetően egyre gyakrabban találkozhatunk Zentai Péter nevével. A 1976-os születésű üzletember 1999-ben indította el első vállalkozását, és mára nemcsak milliárdossá, hanem a turisztikai szektor egyik legbefolyásosabb szereplőjévé vált. Leginkább az ingatlanfejlesztési és a vendéglátói szektorban aktív.

Zentai Péter
Az év turisztikai személyisége
Zentai Péter lett 2025-ben az év turisztikai személyisége / Fotó: Markovics Gábor / Mediaworks

Szállodalánca, a Hilaris Hotels legutóbb szerdán került be a hírekbe, amikor bejelentette, hogy tovább erősíti jelentét a Balatonon. Június közepétől ugyanis a siófoki Colors Holiday Hotel és a Balaton Colors Beach Hotel is csatlakozik a márka ernyője alá – számolt be róla az Utazó Magazin. A Zentai Péter tulajdonában lévő szállodák továbbra is független üzemeltetésben működnek, ugyanakkor színvonalukban, vendégélményben és szemléletükben teljes mértékben illeszkednek a Hilaris Hotels által képviselt minőséghez. A márkához való csatlakozással a Colors szállodák vendégei is élvezhetik a Hilaris törzsvendégprogram előnyeit és extra szolgáltatásait.

Ezzel a lánc idén nyáron már öt így szállodával van jelen a Balatonon, négy Siófokon, egy pedig Zamárdiban található. A Hilaris Hotels márkaportfóliójába tartozó szállodák száma 13-ra emelkedett.

Bővülő szállodalánc

Zentai cégcsoportjának gyakorlata nem ismeretlen a turisztikai életben, ugyanis a legnagyobb nemzetközi szállodaláncok is gyakran alkalmazzák azt a megoldást, hogy olyan egységeket is a márkaportfóliójukba vonnak, amelyek nem saját üzemeltetésben működnek, de minőségben és vendégélményben ugyanazt az értékrendet képviselik. Ez a fajta működési modell lehetőséget ad arra, hogy az adott márka a szolgáltatási színvonalának egységesítése mellett rugalmasan bővítse jelenlétét a piacon.

Bár az osztrák piacon nagy a verseny, a szállodalánc mégis versenyelőnyt tudott kialakítani magának. Mivel sok magyar turista veszi célba nyugati szomszédunkat, és Ausztria a magyar munkavállalók számára is vonzó célpont, így ezt a két adottságot kihasználva a Hilaris kinti három szállodájának személyzetét döntő többségében magyar dolgozók alkotják. Ez áthidalja a nyelvi akadályokat, mivel azoknak a magyar vendégeknek is nagyobb biztonságot és kényelmet ad, akik nem beszélnek idegen nyelvet, vagy bizonytalanul, bátortalanul használják.

A szállodalánc a magyar piacon az elsők között vezette be a fizetéseknél a BNPL fintech megoldást. A BNPL (buy now, pay later, azal vásárolj most, fizess később, vagy jelen esetben nyaralj most, fizess később) konstrukció keretében az ehhez szükséges feltételeknek megfelelő vendégek háromhavi törlesztőrészlet segítségével is kifizethetik pihenésüket.

A cégcsoport sikereire a szakmai is felfigyelt:

  • A Turizmus.com februárban beválasztotta Zentai Pétert a hazai turizmus 50 legfontosabb szereplője közé, helyet biztosítva neki az erről szóló kiadványukban.
  • Az Utazó Magazin olvasói pedig az Év turisztikai személyisége díjjal tüntették ki.

Kapcsolatok, üzlettársak, tervek

A sajtóban nem sokszor szerepel, de tavasszal nagyobb interjút adott az Indexnek. Ebben elmondta, hogy bár az üzleti életben törekszik mindenkivel korrekt és tisztességes kapcsolatot kialakítani, és kiegyensúlyozott kapcsolatra törekszik a politikai szereplőkkel, így a magyar kormánnyal is, azt visszautasítja, hogy kormányközeli szereplő lenne. Hozzátette, hogy közbeszerzéseken nem szokott indulni, építőipari cége, az Idom csoport soha nem épített utat, vasutat vagy hidat.

Kitért arra is, hogy Tiborcz Istvánnal korrekt üzleti kapcsolatban van. Üzleteltek egymással, vásárolt tőle ingatlant. Nem tekinti közvetlen versenytársnak, hiszen más szegmensben dolgoznak, míg Tiborc fókuszában Budapest áll, és főleg az ötcsillagos szállodákban gondolkodik, addig Zentai inkább a négycsillagos szintre koncentrál. Az évtizedek óta Magyarországon élő Rahimkulov családdal is jó a viszonya, kemény üzletembernek, de jó embernek tartja Ruszlan Rahimkulovot.

Az interjúban kitért arra is, hogy befektetéseinél, szállodáinál nem a politika, nem a nemzetiség játszik szerepet, mindig a befektetést magát nézi. Ebből kifolyólag kínai, arab, izraeli, török és amerikai befektetőkkel is dolgozik, ahogy oroszokkal és ukránokkal is.

Hozzátette, hogy bár a kormányzat lépései nem befolyásolják érdemben az üzleti döntéseit, bizonyos dolgokban egyetért velük. Úgy véli, hogy ahogyan a turisztikai szektort soha nem látott kihívás elé állította a koronavírus-járvány, úgy az építőipar számára is rendkívül nagy bizonytalanságokat okoz az orosz–ukrán háború. Álláspontja szerint a kiszámítható működéshez stabilitásra van szükség, a stabilitáshoz pedig béke kell.

Zentai Péter és a sport

A Hilaris Hotels több olyan innovációt is bevezetett, amivel úttörőnek számított a hazai piacon. Többek között kriokabin és magas nyomású oxigéntartály is található a mátrai LifeStyle Hotelben, amely olyan sejtszintű regenerációt nyújt a testnek, amely a sportolók számára különösen hasznos lehet.

Azonban nem ez Zentai Péter egyetlen kapcsolódási pontja a sporthoz. A milliárdos üzletember magas szinten sakkozik, 2200 fölötti Élő-ponttal rendelkezik, többszörös magyar bajnok.

Április óta a labdarúgó NB I.-ben is találkozhatunk a Hilaris Hotels nevével. A szállodalánc együttműködést kötött az MTK csapatával, így a márka neve felkerült a huszonháromszoros bajnok kék-fehérek mezére.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.