BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tovább fejlődik Debrecen: a BMW-gyárhoz kapcsolódó fejlesztések készültek el

A beruházások a közlekedést is javítják, hiszen könnyebb lesz megközelíteni a várost, de a belső területek forgalomterhelése csökken. Debrecenben és környékén azonban nem állnak le ezzel a fejlesztések.

Debrecen északnyugati gazdasági övezeténél elkészült a BMW épülő autógyára mellett a kapcsolódó közúti, vasúti és közmű-infrastruktúra fejlesztésének második üteme – közölte Pántya József, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkára csütörtökön a helyszínen tartott sajtótájékoztatón.

Gőzerővel folyik a munka a debreceni gazdasági övezetekben / Fotó: Biri Péter / DMJVÖ / MTI

Debrecen környékén sok vasúti fejlesztés készült már el, de a munka folytatódik

A helyettes államtitkár szerint bár az elmúlt két esztendőben jelentős vasúti beruházások készültek el, a munka a következő egy-másfél évben is folytatódik. A fejlesztések közül kiemelte a Debrecen–Macs közötti vasútipálya-építést és a most átadott Debrecen Fatér állomást, valamint a Macs ipari terminál most elkészült kiegészítő létesítményeit.

Pántya József elmondta azt is, hogy az előbbi beruházás 11,6 milliárd forint, az utóbbi 2,1 milliárd forint hazai forrásból valósult meg, és 

jelentősen hozzájárul nemcsak az északnyugati övezet, hanem egész Debrecen gazdasági potenciáljának javításához is.

Fatér állomáson hét új vasúti vágány készült el, egy korábbit pedig felújítottak, de építettek 13 kilométer vasúti felsővezetéket is, valamint kialakítottak tíz kitérőt a tehervonatok rendezése céljából. A beruházás részeként két portáldarut is elhelyeznek a területen. A Macs ipari terminálhoz kapcsolódóan egyebek mellett elkészült egy 720 négyzetméteres irodaépület, valamint egy közúti beléptető és ellenőrző rendszer.

A helyettes államtitkár ezek után a a Macs és Balmazújváros közötti pálya villamosítását emelte ki a térségi vasútfejlesztések sorából, illetve a balmazújvárosi állomás felújítását, valamint a Hortobágy–Ohatpusztakócs közötti sebességkorlátozások feloldását, aminek eredményeként, ha a beruházások jövőre elkészülnek, 15 perccel csökken a menetidő a Debrecen–Hortobágy–Tiszafüred vasútvonalon.

Debrecen belterületén is zajlanak a fejlesztések

Felidézte azt is, hogy négy nagy közúti csomópont átalakítása zajlik Debrecen belterületén, de a tervek között a homokkerti felüljáró átépítése, illetve a Kassai út kapacitásbővítő fejlesztése is szerepel, aminek eredményeként jelentősen javul a város megközelíthetősége.

A térség fideszes országgyűlési képviselője, Kósa Lajos arról beszélt, hogy a főváros után ma Debrecen az ország egyik legnagyobb vagy talán legnagyobb logisztikai központja, és hogy a gazdasági övezetekben zajló logisztikai fejlesztésekkel jelentős forgalomterhelést vesznek át a város belső területeiről. Ezért 

köszöntet is mondott a kormánynak, hogy ezekhez a beruházásokhoz forrásokat biztosított, lehetővé téve, hogy Debrecen közlekedése magas színvonalú legyen.

A város polgármestere, Papp László (Fidesz–KDNP) a magyar gazdaságfejlesztés legfontosabb motorjának nevezte Debrecent, mivel ha az 500 hektáros északnyugati és a 710 hektáros déli ipari övezetekben épülő gyárak megkezdik a termelést, az a magyar gazdaság GDP-növekedésében is látható lesz. Elmondta azt is, hogy az északnyugati övezetben kialakított, Kelet-Magyarország egyik legnagyobb vasúti logisztikai terminálját a GYSEV fogja üzemelteti. Szomszédságában több mint 250 kamion befogadására alkalmas közúti logisztikai terminál készül, és új NAV-székházat is építenek, így a vámkezelés is helyben fog történni.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.