Pár nappal ezelőtt közleményben tudatta a Budapest Airport a légi járművek üzemeltetőivel és a légitársaságokkal, hogy zavarok vannak a repülőgépüzemanyag-ellátás körül, és hogy ez a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren működő összes üzemanyag-kiszolgálót érinti – írj az Airportal.
A közlemény alapján a probléma miatti
korlátozás július végéig tart, ebben az időszakban az üzemeltetőknek úgy kell tervezniük járataikat a közlés szerint, hogy csak minimális üzemanyagot kelljen utántölteni a budapesti repülőtéren, és a lehetséges legnagyobb mennyiséget a kiindulási helyükön vegyék fel.
A Budapest Airport megerősítette, hogy a szolgáltató oldalán az ellátási láncban jelentkező fennakadás miatt átmenetileg kevesebb kerozinkészlet érhető el a repülőtéren.
A légitársaságok együttműködése esetén a kialakult helyzet miatt járatkésés vagy -törlés nem várható – tette hozzá a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője.
A repülőtérre a Mol százhalombattai finomítójából csővezetéken érkezik a kerozin, de alternatívaként vasúti szállításra is lehetőség van. Ferihegyen jelenleg két üzemanyag-kiszolgáló cég működik, egyik a Budapest Airport leányvállalata, a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft., a másik pedig az AirBP.
A MOol korábban arról tájékoztatott az MTI szerint, hogy
a vállalat csőszakaszcserét hajt végre június elején a Dunai Finomítóból a Liszt Ferenc repülőtérre vezető, 40 kilométer hosszú, óránként 110 köbméter kapacitású kerozinvezeték Gyál és Vecsés közötti szakaszán, de akkor azt írták, hogy a munkálatok ideje alatt repülőgépek üzemanyag-ellátása folyamatosan biztosított lesz.
Azt nem tudni, hogy a mostani ellátási problémák összefüggésben állnak-e ezzel.
Az üzemanyag-ellátás problémája a budapesti bázisról üzemelő légitársaságok mellett a hosszú távú utas- és áruszállító járatok üzemeltetőit érintheti leginkább. Amennyiben a járatok nem tudnak elegendő üzemanyagot tankolni, közbenső technikai leszállás válhat szükségessé.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter szerint a szkeptikusok tévedtek: rekordforgalom, növekvő profit és elindult a vasúti kapcsolat fejlesztése is. Egy éve tért vissza magyar tulajdonba a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, amely soha nem látott sebességgel fejlődik.
Nagy Márton sikertörténetként értékelte az elmúlt 12 hónapot, kiemelve: a francia Vinci Airportsszal való közös üzemeltetés eredményesebb lett, mint sokan várták.
A miniszter szerint a nemzeti tulajdonba vételt követően minden negatív előrejelzésre rácáfoltak. A reptér utasforgalma és légiáru-kezelése is történelmi csúcsot döntött, a profit pedig nem külföldi cégeket, hanem immár a magyar költségvetést gazdagítja. Az állami részvétel révén pedig olyan fejlesztések is elindulhatnak, amelyek eddig csak tervek voltak – így például a repülőtér közvetlen vasúti összeköttetése is.
A bejegyzésből kiderül: a kormány célja továbbra is az, hogy a légikikötő nemcsak pénzügyileg, hanem stratégiailag is a magyar gazdaság erős pillére legyen. A vasúti kapcsolat megvalósítása az utasok kényelmét és a fenntarthatóságot szolgálja, de logisztikai előnyt is biztosíthat a régióban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.